BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobieska-Karpińska Jadwiga (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu), Kotwica Artur (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Spirala wiedzy w organizacji wymiany wiedzy dla małych i średnich przedsiębiorstw
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO'2005, 2005, s. 368-376, rys., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Wiedza w organizacji, Wiedza
Small business, Knowledge in organization, Knowledge
Abstrakt
W Polsce, parlament zdefiniował grupę mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w ustawie o Działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 roku. Artykuł 104 tej ustawy określa mikroprzedsiębiorstwo jako przedsiębiorcę, który, w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: 1. zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz 2. osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nie przekraczający równowartości w złotych 2 milionów EURO, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów EURO. Kolejny artykuł definiuje małego przedsiębiorcę, który, w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: 1. zatrudniał średniorocznie mniej niż 50 pracowników oraz 2. osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 10 milionów EURO, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 10 milionów EURO. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Stawasz E.: Innowacja a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1999
  2. Sosnowska A.: Zarządzanie firmą innowacyjną, Difin 2000
  3. D'Slessandro D.S.: Kreowanie marki. Jak wypracować perfekcyjny wizerunek firmy i produktu., Wydawnictwo RM. Warszawa 2001
  4. Dz.U. z 2004 r. Nr 173, poz. 1807, http://ks.sejm.gov.pl/pnic4/ ustawy/2118_u.htm 2005-02-28
  5. Nycz M., Smok B., Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie informacyjnym., Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1011, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2004
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu