BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pujer Klaudia (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant)
Tytuł
Plany reagowania kryzysowego jako podstawowy komponent zarządzania antykryzysowego
Emergency Response Plans as a Primary Component of Emergency Management
Źródło
Problemy Zarządzania, 2011, vol. 9, nr 1 (31), s. 90-98, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w kryzysie
Słowa kluczowe
Kryzys przedsiębiorstwa, Zapobieganie kryzysowi, Planowanie w przedsiębiorstwie, Zarządzanie w kryzysie, Studium przypadku
Enterprises crisis, Crisis prevention, Enterprise planning, Crisis management, Case study
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Biuro Podróży Selectours Sp. z o.o.
Abstrakt
W artykule przedstawiono problematykę planów reagowania w kryzysie oraz ich doniosłą rolę w przygotowaniu się do potencjalnej sytuacji kryzysowej, a także radzenie sobie z nią w przypadku, gdy kryzys nastąpi. Omawiając zagadnienie, zwrócono uwagę na to, czym jest kryzys i sytuacja kryzysowa w organizacji, przedstawiono architekturę planów działań antykryzysowych oraz ukazano skutki braku implementacji reagowania kryzysowego na przykładzie jednego z największych biur podróży w Polsce. (abstrakt oryginalny)

The article presents the problems in the crisis-response plans and their important role in preparing for a possible crisis and coping with in, when the crisis occurs. In discussing the issue, attention is drawn to what a crisis is and, in particular, a crisis in the organization, the article presents the architecture plans for anti-crisis measures and shows the effects of lack of implementation of emergency response as an example of the largest travel agencies in Poland. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Krzakiewicz, K. 2008. Podstawowe problemy zarządzania antykryzysowego, w: R. Krupski (red.) Zarządzanie strategiczne. Podstawowe problemy, s. 153-165. Wałbrzych: WWSZiP.
  2. Malkiewicz, A. 2010. Kryzys. Uwarunkowania praktyczne, ekologiczne i ekonomiczne, Warszawa: Scholar.
  3. Nowak, E. 2005. Logistyka w sytuacjach kryzysowych, Warszawa: AON.
  4. Obłój, K. 1987. Kryzysy organizacyjne. Przegląd Organizacyjny, nr 1.
  5. Perechuda, K. (red.) 2000. Zarządzanie Przedsiębiorstwem Przyszłości, Warszawa: Agencja Wydawnicza PLACET.
  6. Wiśniewska, B. 1983. Jak zarządzać w kryzysie. Zarządzanie, nr 6.
  7. Wróblewski, R. 1996. Zarys teorii kryzysu, Warszawa: AON.
  8. Chruściel, D. 2007. Zarządzanie sytuacją kryzysową w polskich przedsiębiorstwach. Raport z badań, Rzeszów-Warszawa: WSIiZ.
  9. Słowiński, B. 2008. Wprowadzenie do logistyki, Koszalin: Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1644-9584
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu