BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Budzanowska-Drzewiecka Małgorzata (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Identyfikacja potrzeb z zakresu komunikacji międzykulturowej wśród studentów marketingu
Identification of Needs Concerning Intercultural Communication in Marketing Among Students of Marketing
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 113-122, tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie w biznesie, Komunikowanie marketingowe, Kompetencje, Studenci, Wyniki badań, Komunikowanie międzykulturowe
Business communication, Marketing communication, Competences, Students, Research results, Intercultural communication
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Artykuł wpisuje się w nurt rozważań dotyczących kompetencji międzykulturowych, które powinny być kształtowane u przyszłych specjalistów ds. marketingu. Przedstawia wyniki badań identyfikujących potrzeby studentów w zakresie komunikacji międzykulturowej w obszarze marketingu. Dzięki porównaniu do wyników badań uzyskanych przez Goby, pokazano także podobieństwa i różnice w oczekiwaniach studentów z Polski i innych krajów w zakresie komunikacji w biznesie, w tym znaczenia komunikacji międzykulturowej. (abstrakt oryginalny)

The article is part of the current discussion on intercultural competence which should be shaped in future marketing experts. It presents the results of studies identifying students' needs, concerning intercultural communication in the field of marketing. By comparing the results obtained by Goby, the similarities and differences in the expectations of students from Poland and other countries in the field of business communication, including the importance of intercultural communication, were showed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Durocher, D. O. (2009). Teaching Intercultural Communication Competence to Business Students, Journal of International Business Education, 4, 119-134.
  2. Gajek K. (2008). Komunikowanie międzykulturowe jako jedna z kluczowych kompetencji współczesnej organizacji. Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 1 (t. 1), 321-325.
  3. Goby, V. P. (2007). Business Communication Needs. Journal of Business and Technical Communications, 21(4), 425-437.
  4. Graf, A., & Mertesacker, M. (2009). Intercultural training: six measures assessing training needs. Journal of European Industrial Training, 33(6), 539-558.
  5. Johnson, J.P., Lenartowicz, T. and Apud, S. (2006). Cross-cultural competence in international business: toward a definition and a model, Journal of International Business Studies, 37, 525-43.
  6. Mazurek-Łopacińska, K., & Sobocińska, M. (2011). Kompetencje międzykulturowe jako uwarunkowanie procesu komunikacji marketingowej w dobie globalizacji. Komunikacja Rynkowa. Kultura, Perswazja, Technologia, 209, 465-475.
  7. Morley, M. J., & Cerdin, J.-L. (2010). Intercultural competence in the international business arena. Journal of Managerial Psychology, 25(8), 805-809.
  8. Petison, P. (2010). Intercultural Communication and Relationship Marketing: A Conceptual Perspective, 16(1996), 127-134.
  9. Winkler R. (2008). Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych pracowników w organizacjach wielokulturowych. Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 1 (t. 2), 633-640.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu