BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chmielarz Witold (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Problemy oceny serwisów internetowych z artykułami sportowymi
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO 2009 T. 1, 2009, s. 51 - 58, rys., tab., bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Serwis internetowy, e-usługi, Biznes elektroniczny
Website, e-services, e-business
Abstrakt
Zasadniczym celem niniejszego badania jest wyodrębnienie optymalnej z punktu widzenia użytkownika witryny internetowej sklepu sprzedającego artykuły branży sportowej. Sklepami z branży sportowej w Internecie zajęto się przede wszystkim ze względu na stale rosnącą jej popularność wśród klientów. Szczególnie istotne wydaje się to w czasie kryzysu, ponieważ potwierdza się obecnie obserwacja kryzysu gospodarki elektronicznej z lat 2000-2003 mówiąca o przewadze nad innymi branż bezpiecznych, takich jak branża odzieżowa lub właśnie sportowa, w zakresie utrzymywania wielkości sprzedaży i rosnących w trudnych warunkach dochodów i z wielkości sprzedaży, i marketingu internetowego w tym zakresie. Wybór branży był podyktowany nie tylko faktem popularności sportu wśród Polaków, wielkością i różnorodnością sprzedaży jego asortymentu na rynkach elektronicznych, ofertą - spośród której można wybrać artykuły przeznaczone zarówno dla amatorów, jak i sportowców. Branża artykułów turystycznych kupowanych w Internecie na świecie należy do drugiej dziesiątki - zajmuje czternaste miejsce w 2007 r. (8% sprzedaży). W Polsce sprzedaż artykułów sportowych obejmuje 5,96% rynku (12 pozycja) i ma tendencje wzrostowe. Od 2006 r. nastąpił średnioroczny wzrost rzędu 1,1%. Specyfika branży zostanie przedstawiona na przykładzie jednego ze sklepów przodujących w rankingach popularności sklepów sportowych - Sport-sklep.pl (http://www.sportsklep.pl). Sportsklep.pl istnieje na rynku od ponad sześciu lat. Oferta sklepu kierowana jest generalnie do osób aktywnie uprawiających sport. Bogaty asortyment produktów obejmuje niemal wszystkie dziedziny sportowe. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Chmielarz W.: Systemy biznesu elektronicznego. Difin, Warszawa 2007.
  2. Gosławski Ł.: Analiza e-biznesu na przykładzie branży sportowej. Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2007.
  3. Smaga M.: Co Polacy kupują w Internecie. Raport e-money.pl i e-Card S.A. Wrocław, luty 2008, http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/raport;co;polacy;kupuja;w ;intemecie,149,0,322965.html, za Nielsen paździemik-listopad 2007.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu