BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cyfert Szymon (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu), Krzakiewicz Kazimierz (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Tytuł
Teoria stakeholders : krytyka założeń
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 940, s. 147-156, rys., bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Stan i perspektywy rozwoju teorii i praktyki zarządzania na progu XXI wieku
Słowa kluczowe
Zachowania organizacyjne, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Interesariusze
Organisational behaviour, Enterprise management, Stakeholders
Abstrakt
Przedstawiono definicję oraz kluczowe założenia teorii "stakeholders", zwracając szczególną uwagę na argumenty podważające skuteczność wykorzystywania tej koncepcji.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Allen W.T. (1992): Our Schizophrenic Conception of the Business Corporation. Cardozo Law Review 14 (2).
  2. Ansoff I. (1965): Corporate Strategy. New York: McGraw Hill.
  3. Argenti A. (1997): Stakeholders: The Case Against. Long Range Planning 30 (3).
  4. Black A., Wright P., Bachman J.E. (2000): W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Kształtowanie wyników działalności spółek Warszawa: Dom Wydawniczy ABC.
  5. Brummer J.J. (1991): Corporate Responsibility and Legitimacy: An Interdisciplinary Analysis. New York: Greenwood Press, rozdział 10.
  6. Buono A.F., Lawrence T.N. (1990): Stockholder and Stakeholder Interpretations of Business' Social Role. W: Business Ethics. W.M. Hoffman, J.M. Morre (ed.), New York: McGraw-Hill.
  7. Clarke T. (1984): Alternative Models of Co-operative Production, Economics and Industrial Democracy. London: Sage, 5 (1).
  8. Donadson T., Preston L. (1995): The stakeholders theory of the corporation: concepts, evidence and implications. Academy of Management Review, Vol. 20, No. 1.
  9. Freeman R.E., Reed DJ.: Stakeholders and Shareholders: A New Perspective on Corporate Governance (1983). California Management Review, XXV (2).
  10. Friedman M. (1970): The Social Responsibility of Business Is to Increaselts Profits. New York Magazine, 13.09.1970.
  11. Jensen M.C. (1983): Organization Theory and Methodology. The Accounting Review, v, 58, no. 1
  12. Jones T., Wicks A. (1998): Convergent stakeholder theory. Academy of Management Review, Vol. 24, No. 2.
  13. Mitchell R.K., Agle B.R., Wood DJ. (1997): Toward a Theory of Stakeholder Identification and Salience: Defining The Principle of who and what Really Counts. Academy of Management Review, vol. 22, no. 4.
  14. Penrose E. (1965): The Theory of the Growth of the Firm. Oxford University Press.
  15. Preston L.E. (1996): Redefining The Corporation: Stakeholders Theory in International Perspective, AIDEA Conference Business, Government, and Society. Milano: Bocconi University, June 6-8.
  16. Rappaport A. (1999): Wartość dla akcjonariuszy. Warszawa: WIG Press.
  17. Savage G.T., Nix T.H., Whitehead C.J., Blair J.D. (1991): Strategies for assessing and managing organizational stakeholders. Academy of Management Executive.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu