BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Banaszyk Piotr (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Podstawowe dylematy strategiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Basic Strategic Dilemmas in Corporate Management
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2012, z. 116, s. 18-24, wykr., rys., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Strategia zarządzania
Enterprise management, Management strategy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Strateg w przedsiębiorstwie działa zatem w ramach przestrzeni utworzonej przez możliwości kreowane poprzez widnokrąg, widmo i kompleksowość strategiczne. Zajęcie konkretnej pozycji w tej przestrzeni jest niezdeterminowane w jednoznaczny sposób. Dokonywane wybory, z natury ograniczenie racjonalne, skutkują nieprzewidywalnymi konsekwencjami. Dlatego w zarządzaniu strategicznym można mówić o istnieniu paradoksów, czyli rozwiązań ex ante tak samo dobrych, z których tylko jedno może zostać zastosowane. Stratedzy zawsze będą stawać przed dylematami, nie ma bowiem i nie będzie jednoznacznych dyrektyw optymalnego zarządzania. (abstrakt autora)

This article presents corporate strategic management dilemmas. It indicates three potential strategic decision dimensions, within which there are variant choice possibilities. The ultimate strategic decision is a combination of choices made in a particular dimension. Thus, it may be stated that strategic management is not determined by earlier premises and is, to a certain extent, accidental. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banaszyk P., Zmienność zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, Wyd. UEP, Poznań 2011.
  2. Cyert R., March J., Behawiorystyczna teoria celów organizacji, w: Nowoczesna teoria organizacji, M. Haire, red., PWN, Warszawa 1965.
  3. Handy Ch., Wiek paradoksu. W poszukiwaniu sensu przyszłości, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996.
  4. Jenkins M., Abrosini V., Collier N., Advanced strategic management. A multiperspective approach, Palgrave-Macmillan, New York 2007.
  5. Nenes P., Breene T., Reinvent your business. Before it's too late. Watch out for those S curves, Harvard Business Review January-February 2011.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu