BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kolankowska Aneta (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Faza integracji w procesach fuzji i przejęć na przykładzie sektora mediów
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2002, nr 940, s. 418-429, rys., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Stan i perspektywy rozwoju teorii i praktyki zarządzania na progu XXI wieku
Słowa kluczowe
Fuzje i przejęcia, Media, Nowa ekonomia, Łańcuch wartości, Multimedia
Mergers and acquisitions, Media, New economy, Value chain, Multimedia
Abstrakt
Według naukowców Shannon i Weaver [Shanon i Weaver, 1949] media można przedstawić za pomocą ogólnego modelu komunikacji (rys. 1) składającego się z czterech członów: źródła, które stanowią firmy medialne (Media Company), mediów jako systemu transmisji przekazu (Transport Media, Online Media and Offline Media), odbiornika jako narzędzia pozwalającego na otrzymywanie informacji (End Device, Reciver) oraz końcowego użytkownika, czyli miejsca przeznaczenia (User, Destination). W artykule zostaną omówione przedsiębiorstwa medialne pod kątem fazy integracji w procesach fuzji i przejęć w warunkach nowej ekonomii, czyli pierwszy człon schematu. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Rawolle, T. Hess: (University of Gottingen, Germany): New Digital Media and Devices. An analysis for the media industry. "The International Journal on Media Management", University of St Gallen Switzerland, Volume 2, No. 2, Autumn/Winter 2000.
  2. Multimedia, Multimedialna encyklopedia PWN, 2001.
  3. R.W. McChesney: The New Global Media. It's a Small World of Big Conglomerates. November 29, 1999, http://past.thenation.com/lssue/991129/1129mcchesney.shmlo.
  4. R. Kaufinan: Mergermania 2000: There can be only one!, bttp:/www.netreach.net
  5. S. Sudarsanam: Fuzje i przejęcia. Warszawa: WIG-PRESS 1998, s. 50-51.
  6. R.N. Ashkenas, L.J. Demonaco, S.C. Francis: Making the Deal Rea, How GE Capital Integrates Acquisitions. Harvard Business Reviewon Merger and Acquisitions, Harvard Business School Press, USA 2001, s. 154-155.
  7. B.W. Wirtz: Convergence Processes, Value Constellations and Integration Strategies in Multimedia Business. The International Journal on Media Management, University of St. Gallen Switzerland, Volume 1, No. 1, Autumn/Winter 1999.
  8. E.A. Gander, K.K. Derr: An integrated approach to mergers and acquisitions: New economy integration management. Arthur Andersen Rapport 2001.
  9. Arthur Andersen Rapport Beyond the headlines: A survey of lessons learned from merger and acquisition activity. Technology, Media and Communications 2001, www.arthurandersen.com.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu