BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karyy Oleh (Narodowy Uniwersytet "Politechnika Lwowska", Ukraina), Trach Oksana (Narodowy Uniwersytet "Politechnika Lwowska", Ukraina)
Tytuł
Stosunek mieszkańców miast do działań energooszczędnych w zależności od rodzaju mieszkania
Attitude of West Ukrainian Towns Inhabitants towards the Energy-Efficiency Measures Depending on the Type of Accommodation
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2014, nr 3, s. 66-79, tab., rys., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Konsumpcja energii, Racjonalne zużycie energii, Koszty eksploatacji mieszkań
Energy consumption, Rational use of energy, Operating costs of housing
Uwagi
streszcz., summ., rez.
Kraj/Region
Zachodnia Ukraina
Western Ukraine
Abstrakt
Cel artykułu: analiza cech charakterystycznych konsumentów energii, które wpływają na ich stosunek do działań energooszczędnych w zależności od rodzaju posiadanego mieszkania.
Rodzaj wykorzystanej metodologii badawczej/podejścia badawczego: badanie sondażowe, w którym wzięło udział 560 osób.
Główne wyniki badań/analiz: na podstawie badań określono poziom zainteresowania oszczędzaniem konsumentów energii, właściwości postępowania z pieniędzmi konsumentów energii, ich stosunek do jakości towarów, do realizacji procesu zakupu energii i społeczną aktywność.
Implikacje praktyczne: dzięki uzyskanym wynikom określono cechy zestawu instrumentów służących aktywizacji zachowań energooszczędnych stosowanych wobec różnych grup konsumentów energii.
Implikacje społeczne: na tej podstawie uzasadniono skuteczność stosowania tych instrumentów w zależności od typu posiadanego mieszkania.
Kategoria artykułu: badawczy. (abstrakt oryginalny)

Purpose of the article: An analysis of the characteristics of energy consumers influencing their attitudes to energy-efficiency measures depending on the type of accommodation.
Research of methodology/research approach: To determine the characteristics a survey among 560 people was carried out.
Key findings/analysis: there were determined some peculiarities of energy consumers, such as a level of interest to save energy, money management, the ratio to the quality of products, approaches to do shopping, social activity.
Practical implications: special features of the complex of energy-efficiency activation tools for different groups of energy consumers were defined. Social implications: the instruments of energy-efficiency activation tools for cities inhabitants are proved.
Article category: research article. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Андреева И.В. (2000), Экономическая психология,ПИТЕР, Санкт-Петербург.
  2. Бушко І. (2011), Чи існує життя після відмови від цетралізованого теплопостачання. Закарпатський досвід, "ЭСКО", No. 11, http://www.journal.esco.co.ua/2011_11/art178.htm [dostęp: 11.03.2014].
  3. Coleman J.S. (1988), Social Capital in the Creation of Human Capital, "American Journal of Sociology", Chicago.
  4. ДССУ (2013),Про надання населенню субсидій у листопаді 2013 року, Державна служба статистики України, Київ.
  5. ДССУ (2014), Про оплату населенням житлово-комунальних послуг у січні 2014 року, Державна служба статистики України, Київ.
  6. European Parliament (2010), Directive 2010/31/EU of the European Parliament and of the Council of 19 May 2010 on the energy performance of buildings, http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:153:0013:0035:EN:PDF [dostęp: 11.03.2014].
  7. Kobylyuh O., Karyy O., Mavko P. (2011a), Municipal Energy Plan for the city of Ivano-Frankivsk for 2012-2015, Ivano-Frantsivsk - Lviv.
  8. Kobylyuh O., Karyy O., Mavko P. (2011b), Municipal Energy Plan for the city of Kamyanets-Podilsky for 2012-2015, Kamyanets-Podilsky - Lviv.
  9. Kobylyuh O., Karyy O., Mavko P. (2011c), Municipal Energy Plan for the city ofChernivtsifor 2012-2015, Chernivtsi - Lviv.
  10. МатвиенкоЖ. (2007), Бренд: зачтомыплатим?, "Отделмаркетинга", nr 3, Kijów.
  11. ПландійсталогоенергетичногорозвиткумістаДолина (SEAP) на 2011-2020 роки, (2011), Долина.
  12. РішкоМ. (2010), Маємопереходитинаіндивідуальнеопалення, МукачівськаРатуша, http://inmukachevo.com.ua/politichni-novini/628-mamo-perehoditi-na-individualne-opalennja.html [dostęp: 11.03.2014].
  13. Schumann A., Ulrich J., Thyrian R. (2006), Attitudes towards smoking policies and tobacco control measures in relation to smoking status and smoking behaviour, "European Journal of Public Health", No. 16, Oxford.
  14. Чим ми дихаємо? Тепловики б'ють на сполох (2013), http://www.stek.if.ua/showarticle.php?id=132 [dostęp: 11.03.2014]
  15. Wilkinson C., Room R., Livingston M. (2009), Mapping Australian public opinion on alcohol policies in the new millennium, "Drug and Alcohol Review", No. 28, Sydney.
  16. Wolburg J.M. (2004), The need for new anti-smoking advertising strategies that do not provoke smoker defiance, "Journal of Consumer Marketing", No. 21, University of South Florida, USA.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu