BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sorokin Joanna (Automatika Sp. z o.o.; Grupa Azoty)
Tytuł
Strategies for Choosing Influentials in Buzz Marketing
Źródło
Journal of International Studies, 2012, vol. 5, nr 2, s. 82-87, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Konkurencyjność gospodarki, Strategia obsługi klienta, Orientacja na klienta
Marketing communication, Economy competitiveness, Customer service strategy, Costumer orientation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Present-day economy transforms profound changes, which are influenced by growing competition and opportunities of new technologies. One of the most important goals which the modern companies pursue is to find the right way of effective marketing communication with customers. The aim of this article is to analyze how to mark out, both in real and virtual world, these individuals who find it enjoyable to spread information about a brand and a product, and who are willing to share their opinions with other market participants, and whose recommendations help businesses accomplish their marketing objectives as well as conduct effective activities. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W. (2008), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Warszawa: PWE.
  2. Gladwell M. (2000), The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference, New York City: Little Brown
  3. Grzegorczyk A. (2010), Reklama, Warszawa: PWE.
  4. Hughes, M. (2006), Buzzmarketing, Warszawa: MT Biznes.
  5. Jantsch, J. (2011), Siła pozytywnych opinii. Jak efektywnie wykorzystać najlepszy kanał informacyjny do reklamy Twojej firmy, Warszawa, MT Biznes.
  6. Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.
  7. Pilarczyk, B. (2011), Innowacje w komunikacji marketingowej, Zeszyty Naukowe Vol. 9, PTE, Kraków.
  8. Rosen, E. (2008), Fama - autonomia marketingu szeptanego, Media Rodzina, Poznań.
  9. Sagan A. (2003), Symbolika produktu w systemie komunikacji marketingowe, WAE, Kraków.
  10. Sernovitz, A. (2011), Word of Mouth Marketing. How Smart Companies Get People Talking, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  11. Siejak, M. (2011), Kto mówi w imieniu marki, Marketing w Praktyce, no 9, p. 37.
  12. Śliwińska, K., Pacut, M. (2011), Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, Officyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  13. Wiktor J. (2006), Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  14. Natalia Hatalska, Blog 2008, Marketing szeptany, czyli nie wszystko można kontrolować //http://hatalska.com (reffered on 11/06/2012).
  15. Marketing przy kawie, European Trusted Brands //http://marketing news.pl (reffered on 14/06/2012).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2071-8330
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.14254/2071-8330.2012/5-2/9
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu