BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Howaniec Honorata (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
Tytuł
Wykorzystanie mediów społecznościowych w działaniach marketingowych przedsiębiorstw na polskim rynku
The Use of Social Media in Marketing Activities of Enterprises on Polish Market
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 170-180, rys., tab., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Marketing, Media społecznościowe, Technologie informacyjne i telekomunikacyjne, Marketing przedsiębiorstwa, Praktyka marketingu
Marketing, Social media, Information and Communication Technology (ICT), Enterprise marketing, Marketing practice
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), znane także, jako nowe media zagościły w rzeczywistości firm na dobre. Jednym z obszarów ich potencjalnego wykorzystania jest marketing. Przesuwając się w kierunku marketingu wartości, przedsiębiorstwa wykorzystują m.in. media społecznościowe do kreowania wizerunku oraz opartej na interakcji komunikacji z klientami. Celem artykułu jest próba przedstawienia wykorzystania narzędzi z obszaru ICT w działaniach marketingowych przedsiębiorstw działających na polskim rynku oraz zaprezentowanie sylwetki użytkownika mediów społecznościowych w Polsce. (abstrakt oryginalny)

Information and communication technologies (ICT), also known as new media, become commonplace in reality of companies. One area of potential use these tools is marketing. Moving towards value-based marketing, companies use among others social media to create an image and based on the interaction communication with customers. The purpose of this article is an attempt to present the use of ICT tools in marketing activities of companies operating on the Polish market and present the user's profile of social media in Poland. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ahlqvist, T., Bäck, A., Halonen, M. i Heinonen, S. (2008). Social media road maps exploring the futures triggered by social media. VTT Tiedotteita - Research Notes 2454. Helsinki: Valtion Teknillinen Tutkimuskeskus.
  2. Altkorn, J. (1994). Marketing w turystyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  3. GUS. US w Szczecinie. (2013). Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2009-2013. Informacje i opracowania statystyczne. Warszawa: GUS.
  4. Handley, A. i Chapman, C.C. (2012). Content rules. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  5. Kaplan, A.M. i Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! Challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons. No. 53, 59-68.
  6. Kotler, P. (2004). Marketing od A do Z. Warszawa: PWE.
  7. Matusiak, K.B. (red.) (2011). Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, Warszawa: PARP.
  8. Molęda-Zdziech, M. (2001). Komunikowanie w perspektywie ekonomicznej i społecznej. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej.
  9. PMR Research. (2012). Social media in Poland - over half of Poles use social networking websites, Press release. 27 March 2012. PRM.
  10. Reahard, J. (2013). Second Life readies for 10th anniversary, celebrates a million active users per month, Massively, Jun 20th 2013, http://massively.joystiq.com/2013/06/20/second-life-readies-for-10th-anniversary-celebrates-a-million-a/ (10.06.2014).
  11. Tkaczyk, P. (2011). Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki. Gliwice: Helion.
  12. Trattner, C. i Kappe, F. (2013). Social Stream Marketing on Facebook: A Case Study. International Journal of Social and Humanistic Computing (IJSHC), No. 2. 86-103.
  13. Waszkielewicz, W. i Howaniec, H. (2013). Marketing concepts during systemic changes in Poland, W: J. Teczke i N. Terblanche (red.), Management science in transition period in South Africa and Poland, Cracow - Stellenbosch: International Management Fundation, Cracow University of Economics.
  14. Merriam-Webster (2004). http://www.merriam-webster.com/dictionary/social%20media (20.06.2014).
  15. Wiktor, J.W., Oczkowska, R. i Żbikowska, A. (2008). Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki. Warszawa: PWE.
  16. Wright, J. (2005). Blog Marketing. The revolutionary New way to Increase Sales, Built Your Brand, and Get Exceptional Results, New York: McGraw-Hill.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu