BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krzyżanowska Kamila (Politechnika Gdańska)
Tytuł
Miasto jako marka - analiza wybranych działań marketingowych miasta Lublin
The City as a Brand - Analysis of Selected Marketing Activities of Lublin
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 192-203, rys., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Marka, Miasto, Strategia marki, Promocja miasta, Wizerunek miasta, Marketing terytorialny
Brand, City, Brand strategy, City promotion, City image, Territorial marketing
Uwagi
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Kraj/Region
Lublin
Lublin
Abstrakt
W niniejszej pracy przedstawiono mechanizmy i proces kształtowania się miasta jako marki. Celem przeprowadzonych badań była analiza wybranych działań marketingowych Lublina od 2007 r. do 2014 r. Zbadano strategię tworzenia się marki "Lublin Miasto Inspiracji" oraz przedstawiono wybrane kampanie promocyjne. Stwierdzono, że dzięki narzędziu Brand Foundations możliwe było skuteczne stworzenie i wprowadzenie marki miasta na rynek. Narzędzie to umożliwia określenie tożsamości i wizerunku miejsca, tak w teraźniejszości, jak i długofalowej przyszłości. Wobec dynamicznych zmian zachodzących na rynku marek terytorialnych zaprezentowane wyniki mogą być przydatne w praktyce pozostałych polskich miast. (abstrakt oryginalny)

In this paper, the author presents the mechanisms and the process of creating a city brand. The aim of this study was to analyze selected territorial marketing activities from the city of Lublin from 2007 to 2014. Selected campaign elements of the strategy of creating the brand "Lublin. City of Inspiration" were analyzed. It was found that the tool - Brand Foundations was an efficient branding tool, therefore helping to place the brand Lublin on the market. This tool helps to determine the identity and image of the city, both in the present and long term future. Considering the dynamic changes taking place in the territorial market, the presented findings may be useful in the branding practice of other polish cities. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Butkiewicz A., Nowak L. (2005). Branding miast i regionów, "Marketing w Praktyce", nr 9 (91), 34-35.
  2. Domański T. (red.) (1997). Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Łódź: Uniwersytet Łódzki.
  3. Glińska E., Florek M., Kowalewska A. (2009). Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  4. Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B. (2002). Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata, Łódź: Uniwersytet Łódzki.
  5. Szromnik A. (2007). Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Kraków: Oficyna a Wolters Kluwer business.
  6. Lublin Brand Foundation, Dokument udostępniony przez Departament Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie, opracowanie: Corporate Profiles Consulting.
  7. http://bip.lublin.eu/
  8. http://www.um.lublin.pl/
  9. http://www.lublin.eu/
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu