BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tabaszewska Edyta (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Zarządzanie wiedzą w służbie projektów
Knowledge Management in Service of Projects
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 89, s. 123-132, bibliogr. 11 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Zarządzanie projektem
Knowledge management, Project management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zarządzanie projektami staje się coraz częstszą formą prowadzenia działalności wielu organizacji. Jest to związane przede wszystkim z rosnącymi wymaganiami klientów, zmiennością ich potrzeb i potrzebą indywidualizacji. Celem artykułu jest określenie roli zarządzania wiedzą w doskonaleniu zarządzania projektami. Autorka wskazuje na uwarunkowania zarządzania wiedzą w organizacjach zorientowanych na projekty, jak również na jego specyficzne cechy.(abstrakt oryginalny)

Project management is becoming an increasingly frequent form of a number of business organizations. This is due primarily to the growing demands of customers, variability of their needs and the need for individualization. The purpose of this article is to define the role of knowledge management (KM) to improve project management. The author points to the conditions of KM in the projects-oriented organizations, as well as on its specific characteristics.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Davenport Т., Zarządzanie pracownikami wiedzy, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2007.
  2. Jagoda H., Tabaszewska E,, Organizacja jakości a organizacja ucząca się, [w:] H. Jagoda, J. Lichtarski (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Między teorią a praktyką, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Wrocławiu nr 1014, AE, Wrocław 2004.
  3. Leseure M.J., Brookes N.J., Knowledge management benchmarks for project management, "Journal of Knowledge Management" 2004, vol. 8, no.l.
  4. Lierni P.C., A study of the relationship between improving the management of projects and the use of knowledge management, P request Information and Learning Company, 2005.
  5. Morawski M., Zarządzanie wiedzą. Organizacja - system - pracownik, AE, Wrocław 2006.
  6. Owen J., Burstein F., Where knowledge management resides within project management, [w:] M. Jennex (ed.), Case Studies in Knowledge Management, Idea Group Inc., Hershey 2005.
  7. Romanowska M. i in. (red.), Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa 2004.
  8. Ruuska I., Vartiainen M., Characteristics of knowledge sharing communities in project organizations, "International Journal of Project Management" 2005, nr 23.
  9. Tabaszewska E., Organizacja tradycyjna - ucząca się - inteligentna. Różnice i podobieństwa, "Przegląd Organizacji" 2004, nr 3.
  10. Tabaszewska E., Systemy zarządzania wiedzą w organizacjach doradczych - uwarunkowania i etapy rozwoju, [w:] E. Tabaszewska (red.), Nowoczesne koncepcje zarządzania zarządzanie wiedzą, LIE, Wrocław 2008.
  11. Toffler A., Toffler H., Rewolucyjne bogactwo, Kurpisz, Przeźmierowo 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu