BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dryglas Diana
Tytuł
Spa and Wellness Tourism as a Spatially Determined Product of Health Resorts in Poland
Źródło
Current Issues of Tourism Research, 2012, vol. 2, nr 2, s. 30-38, rys., tab., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Lecznictwo uzdrowiskowe, Uzdrowiska, Marketing terytorialny
Health spa, Health resort, Territorial marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
This article describes spa and wellness tourism as an example of a tourist product in the spatial formulation of health resorts in Poland. Health resorts are described as a specific local product that could be the object of territorial marketing. The factor conception of a general tourist product that ms developed by V.T.C. Middleton, which refers to building the tourist product of a health resort, is thoroughly analysed. The difference between the tourist product of a health resort and a health resort tourist product is highlighted, as well as the multifunctional character of health resorts. There is no agreement on the definition of a spa in specialist literature. There is a difference betiween the notion of spa in Europe and in the U.S. The difference was observed by analysing the definitions of a spa as set forth by the European Spas Association (ESPA) and the International Spa Association (ISPA). (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Croutier, A.L.L. (1992). Taking the Waters, Abbeville Publishing Group, New York, 136.
  2. Domański, T. (1997). Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów. CB i SF, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 36-70.
  3. Dziedzic, E. (1998). Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Monografie i opracowania SGH, 442, Warszawa, 22-23.
  4. Florek, M. (2006). Podstawy marketingu terytorialnego. Wyd, Akademii Ekonomicznej, Poznań.
  5. Gaworecki, W.W. (2007). Turystyka. PWE, Warszawa.
  6. Holloway, J. Ch., Robinson, Ch. (1997). Marketing w turystyce, PWE, Warszawa.
  7. Kaczmarek, J., Stasiak, A., Włodarczyk, B. (2010). Produkt turystyczny. PWE, Warszawa.
  8. Kłossowska, A. (2009). Poskramianie spa, Rynek turystyczny, 9, p. 8.
  9. Kornak, A.S., Rapacz, A. (2001). Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, 125-187.
  10. Kurek, W. (2008). Turystyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  11. Łęcka, I. (2003). Nowe trendy w turystyce zdrowotnej, Prace i Studia Geograficzne, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 32, 174-175.
  12. Medlik, S. (1995). Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa. PWN, Warszawa.
  13. Middleton, V.T.C. (1996). Marketing w turystyce. Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa, 88-89.
  14. Smith, Ch., Jenner, P. (2000). Health Tourism in Europe. Travel and Tourism Analyst, l, p. 42.
  15. Smith, M., Puczkó L. (2009). Health and wellness tourism, ELSEVIER, Hungary.
  16. Smith, S. (1994). The tourism product. Annais of Tourism Research, 21 (3), p. 588.
  17. Witt, S.F., Moutinho, L. (1995). Tourism Marketing and Management Handbook. Prentice Hall, London-New York-Toronto- Sydney-Tokyo-Singapore-Madrid-Mexico City-Munich, 334-338.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2048-7878
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu