BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Malachovský Andrej (Department of Tourism and Hospitality)
Tytuł
Market Strategies in Slovak and Austrian Tourism
Źródło
Current Issues of Tourism Research, 2012, vol. 2, nr 2, s. 39-48, tab., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Produkt turystyczny, Strategia zbytu
Tourism, Tourist product, Market strategy
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Słowacja, Austria
Slovak Republic, Austria
Abstrakt
Tourism is an atomised industiy, of which management requires the cooperation of the private and public sectors. Development of tourism in Slovakia must be based on respect for steady theoretical principles and models that are successfully applied in countries with developed tourism. These models are based on system theory and application of tourism strategic management in tourism policy at the state level and destinations. Austria is taking an example that a consistent tourism policy has results, even during the crisis of economic development. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Donelly, J. H., Gibson, J. L., Ivanicevich, J. M. (1997). Management, Grada Publishing, Praha.
  2. Ferner, F. K. (1993). Tourism Marketing in Practice, SPN, Bratislava.
  3. Gúčic, M. (2006). Manažment cestovného ruchu, Slovensko-švajčiarske združenie pre rozvoj cestovného ruchu, Banská Bystrica.
  4. Kaspar, C. (1995). Základy cestovného ruchu, Slowak-Swiss Tourism, Banská Bystrica.
  5. Kučerová, J. (2010). Stosowanie zasad zarządzania środowiskiem w rozwoju turystyki w Słowacji, Przedsiębiorstwo usługowe wobec wyzwań XXI wieku, Unikat 2, Katowice.
  6. Maráková, V. (2005). Finančné a nefinančné nástroje podpory podnikania v cestovnom ruchu, Ekonomická fakulta UMB,Banská Bystrica.
  7. Maráková, V. (2010). Stosowanie narzedzi komunikacji marketingowej w hotelach w Słowacji, In: Przedsiębiorstwo uslugove wobec wyzwan XXI wieku, Unikat 2, Katowice.
  8. Papula, J. et al. (1993). Strategic management, Editorial centre in Bratislava.
  9. Pompurová, K. (2009). Atraktivnosť potenciálu cestovného ruchu Slovenska z hl'adiska jeho ponuky pre potenciálnych francúzsky hovoriacich návštevnikov na základe prezentačného pristupu, Ekonomická revue cestovného ruchu, 3-4.
  10. Pompurová, K. (2011). Teoretické pristupy ku skúmaniu ciel'ového miesta cestovného ruchu, Ekonomická revue cestovného ruchu, 3.
  11. Porter, M. (1980). Competitive Strategy, Free Press, New York.
  12. Slávik, Š. (2005). Strategic Management, Sprint, Bratislava.
  13. Statistic data of The Ministry of Economy of the Slovak Republic.
  14. Tourism in Zahlen, Austrian Federal Economic Chamber, (2010), the own processing.
  15. Wright, P., Priingle, Ch., Kroll, J, M. (2002). Strategic Management - Text and Cases, Allyn and Bacon, Boston.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2048-7878
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu