BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mamak-Zdanecka Marzena (AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Tytuł
Witryna internetowa przedsiębiorstwa - dialog z interesariuszami
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania, 2007, 71-82, tab. ,rys. ,bibliogr. , poz.
Słowa kluczowe
Witryny internetowe, Technologie informacyjne i telekomunikacyjne, Przedsiębiorstwo, Interesariusze, Przepływ informacji
Internet websites, Information and Communication Technology (ICT), Enterprises, Stakeholders, Data flow
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Wizerunek przedsiębiorstwa jest najbardziej złożonym spośród obser- wowalnych obrazów przedsiębiorstwa, gdyż na jego wielowarstwowość składa się wizerunek wewnętrzny, rynkowy i istniejący w odbiorze intereserariuszy (stanowiących trzon opinii publicznej dla przedsiębiorstw) - dając efekt synergii. Do zadań zarządzających należy budowanie wizerunku przedsiębiorstwa, co jest procesem złożonym w sferze działań i czasu (pożądany wizerunek konstytuuje się przez okres 10-15 lat)1, a obraz przedsiębiorstwa to rodzaj "upostaciowienia", co oznacza, że jest on dynamiczny, a nie statystyczny i podlega zmianom. Przedsiębiorstwa są oceniane pod względem kompetencyjności i nowatorskości w zakresie oferowanych rozwiązań. Już nie wystarcza zastanawiać się: co robić?, ale jak to robić? Systemy gospodarcze w warunkach społeczeństwa informacyjnego wysyłają jednoznaczny sygnał swoim podsystemom- -przedsiębiorstwom, że wprowadzanie internetyzacji może w bardzo krótkim czasie zaowocować wzrostem konkurencyjności, a opóźnianie - wypadnięciem z gry o rynek. Internet wniósł zmiany do myślenia o sposobach komunikacji przedsiębiorstw z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym. Lokują się one w dwóch obszarach: sposobach wewnętrznego przepływu informacji (pomiędzy pracownikami, przełożonymi i podwładnymi) oraz sposobach kontaktowania się przedsiębiorstw z udziałowcami, akcjonariuszami i interesariuszami. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Rozwadowska B.: Public Relations. Teoria. Praktyka. Perspektywy. Warszawa 2002
  2. Andrzejewski P., Kot W.: Media relations - budowanie reputacji firmy. Warszawa 2003
  3. Brilman J.: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa 2002
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu