BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaczmarek-Śliwińska Monika (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Monitoring internetu elementem programu działań public relations
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania, 2007, 83-94, rys. ,bibliogr. , poz.1
Słowa kluczowe
Monitoring, Public relations, Internet
Monitoring, Public relations, Internet
Abstrakt
Większość przedsiębiorstw, instytucji i innych podmiotów rynkowych realizując strategię public relations oczekuje wiarygodnych wyników swoich działań oraz analiz dotyczących skuteczności i efektywności strategii PR. Jednym z elementów strategii działań PR powinien być monitoring mediów,zarówno tradycyjnych rozumianych jako prasa, radio i telewizja, jak również monitoring zasobów sieci Internet. Znajomość i umiejętna analiza przekazów medialnych pozwala na udoskonalenie strategii poprzez jej modyfikację, jak również potwierdzenie słuszności podjętych kroków. Umiejętność analizy przekazów medialnych to także część strategii działań public relations w zakresie prewencyjnym zarządzania sytuacją kryzysową. W dobie zintensyfikowanego przekazu firm poprzez Internet kierowanego do otoczenia rozumianego jako klienci, konkurenci, kontrahenci, władze, media i pozostałe istotny staje się monitoring sieci. Warto zauważyć, że jeszcze kilka lat temu monitoring Internetu oznaczał analizę witryn oraz zasobów indeksowanych w wyszukiwarkach. Obecnie pojęcie to stało się bardziej obszerne - większość mediów tradycyjnych (prasa, radio i telewizja) ma swoje strony w sieci. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Wójcik K.: Public relations od A do Z. Warszawa 2001
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu