BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kos Barbara (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach), Mutwil Anita (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
CRM jako element poprawy efektywności współpracy z klientem
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Efektywny transport - konkurencyjna gospodarka, 2009, s. 321-326, rys., bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Komputeryzacja transportu, Marketing usług transportowych, Przedsiębiorstwo transportowe, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Systemy klasy MRP, Systemy klasy MRP II
Computerization of transport, Transport services marketing, Transport company, Customer Relationship Management (CRM), Material requirements planning (MRP) systems, Manufacturing resource planning (MRP II) systems
Abstrakt
Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw transportowych charakteryzuje się przeobrażeniami we wszystkich aspektach prowadzonej działalności. Wynika to z procesów transformacji otoczenia gospodarczego i społecznego, które wpływają na hierarchię zasobów decydujących o efektywności działania i konkurencyjności przedsiębiorstwa oraz na zmianę zachowań usługobiorców tych przedsiębiorstw. Wśród tych zmian istotne znaczenie mają relacje z usługobiorcami. Do utrzymania klientów niezbędna jest pełna znajomość ich oczekiwań co do oferty usług i jej jakości, jak również możliwości dokonywania zmian w trakcie realizacji usługi transportowej. Z jednej strony technologie teleinformatyczne stanowią narzędzie wspomagające procesy dostosowywania się przedsiębiorstw transportowych do wymagań otoczenia, z drugiej zaś zmiany technologii informatycznych zmuszają współczesne organizacje gospodarcze do szybkiego przedefiniowania wielu obszarów ich funkcjonowania. Dotyczy to zwłaszcza marketingu. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Florek J. : Projektowanie zintegrowanych systemów informatycznych, www.iil.ap.siedlce.pl (10.2006)
  2. Adamczyk J. : CRM w ujęciu klasycznym i internetowym. W : Electronic Commerce. Teoria i zastosowania. Politechnika Gdańska, Gdańsk 2002.
  3. Stanusch M. : Raport - Wdrożenia CRM w Polsce. Process4E SA, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu