BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stopczyńska Kinga (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Wpływ wizerunku kreowanego za pomocą social media na kreowanie postaw lojalnościowych klientów
The Impact of the Created Image Using Social Media to Create Customer Loyalty Attitudes
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 267-274, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Lojalność klientów, Komunikowanie, Budowanie lojalności klienta, Wizerunek przedsiębiorstwa
Social media, Customer loyalty, Communication, Cultivation customer loyalty, Company image
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Firma, która myśli o swoim rozwoju powinna towarzyszyć klientom niemal każdego dnia - budować relacje partnerskie. Działania takie pozwalają zmniejszyć dystans, kreować potrzeby, pragnienia, zainteresowania. Niezbędna ku temu jest odpowiednio przygotowana komunikacja skupiona wokół mediów, które nie tylko są nośnikiem samego komunikatu, ale pozwalają na żywe angażowanie adresatów w tworzenie jego treści. Komunikacja ta powinna być silnie nastawiona na działania wizerunkowe. Odpowiednimi ku temu w czasach społeczeństwa informacyjnego są nowe media - z naciskiem na social media. Dobrze skonstruowana działalność firmy w social media oprócz budowy wizerunku skupia się także na kreowaniu i utrzymywaniu lojalności klientów. Celem artykułu jest analiza działań podejmowanych przez firmy w celu kreowania właśnie lojalności klientów poprzez ich współuczestniczenie w social media. (abstrakt oryginalny)

The company, which thinks about its development, should be wherever its customers are. To reduce the gap to identify with them trying to be even closer to their needs, desires, interests. Essential for this is properly prepared communication centered on the media, which are not only the carrier of the message itself, but allow you to lively engaging recipients in the creation of its content. This communication should be strongly focused on image-building activities. Suitable for doing so are in a time of information society new media - with an emphasis on social media. Well-designed the company's operations in social media, in addition to the construction of the image also focuses on creating and maintaining customer loyalty. The aim of the article is to analyze the actions taken by the company in order to create customer loyalty is through their participation in social media. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Administrator, Czym jest social media marketing?, http://www.marketingspolecznosciowy.info/czym-jest-social-media-marketing (15.06.2014).
  2. Bladoszewska M., Pallach R. (2002), Konsumenci ery cyfrowej, Marketing Serwis, nr 10, s. 53.
  3. Chruściel-Dziekańska D., Michałowska M., Kucejko-Pełka B., Kępińska-Sadowska A., Milka. Moje miasto się przytula - case study, http://nowymarketing.pl/a/3014,milka-moje-miasto-sie-przytula-case-study, 2014, (12.05.2014).
  4. Daszkowska M. (2006), Marketing-nowe trendy w marketingu. Internet jako źródło informacji. Gdańsk: Politechnika Gdańska Wydział Zarządzania i Ekonomii Katedra Marketingu. s. 122.
  5. Felisiak M. (2013), Internauci 2013. Warszawa: Centrum Badań Opinii Społecznej.
  6. Frąckiewicz E. (2006), Marketing internetowy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. s. 28.
  7. Grupa Tense, Dlaczego w serwisach społecznościowych spędzamy tak dużo czasu?, http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,16129885,Dlaczego_w_serwisach_spolecznosciowych_spedzamy_tak.html, 2014, (10.06.2014).
  8. Jarosz M. i zespół (2001), "Słownik Wyrazów Obcych" pod redakcją naukową prof. Ireny Kamińskiej-Szmaj. Warszawa: Wydawnictwa Europa. s. 111.
  9. Jędrzejak M., Czym jest lojalność klienta, http://mfiles.pl/pl/index.php/Lojalno%C5%9B%C4%87_klienta, (20.06.2014).
  10. Kamiński M., Na ile wiarygodne są statystyki Facebooka, skoro aż 10% użytkowników nie jest ludźmi?, http://antyweb.pl/na-ile-wiarygodne-sa-statystyki-facebooka-skoro-az-10-uzytkownikow-nie-jest-czlowiekiem/#, 2013, (21.06.2014).
  11. Kerpen D. (2013), "Lubię to! Potęga marketingu szeptanego na Facebooku", Helion. s. 36.
  12. Krajewska A., Istota systemu identyfikacji wizualnej, http://www.emedyk.pl/artykul.php?idartykul_rodzaj=16&idartykul=807, 2002 (12.10.2014).
  13. Krela T., Facebook to śmietnik, dlatego spędzamy coraz więcej czasu korzystając z niego, http://www.spidersweb.pl/2012/12/facebook-smietnik-dlatego-spedzamy-coraz-wiecej-czasu-korzystajac-niego.html, 2012, (15.06.2014).
  14. Leszczyńska-Bohdan A., Lojalność klientów w mediach społecznościowych, 2013 na stronie internetowej www.marketerplus.pl, (20.06.2014).
  15. Małecka M., Małecki B. (2009), Analiza rozwoju portali społecznościowych w Internecie. Warszawa : Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
  16. Otto J. (1999), Marketing relacji, koncepcja i stosowanie, nr 830, Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej.
  17. Pawłowski G., Raport: siedem sposobów budowy lojalności klientów w social media, http://evigo.pl/6902-raport-siedem-sposobow-budowy-lojalnosci-klientow-w-social-media/, 2014, (10.06.2014).
  18. Pressroom, Milka - nowy lider na rynku tabliczek czekoladowych w Polsce, http://www.alertmedia.pl/pressroom,milka___nowy_lider__na_rynku_tabliczek_czekoladowych_w_polsce,274,0.html, 2013, (21.06.2014).
  19. Winkiel M., Brand24: pięć sposobów na skuteczny monitoring marki w social mediach, http://evigo.pl/6314-brand24-piec-sposobow-na-skuteczny-monitoring-marki-w-social-mediach/, 2014, (21.05.2014).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu