BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szymoniuk Barbara (Politechnika Lubelska)
Tytuł
Zakupy grupowe w Internecie - aktywizacja sprzedaży czy budowanie wizerunku?
Online Group Buying - Sales Promotion or Image Building?
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 275-282, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Internet, Zakupy grupowe, Aktywizacja sprzedaży, Promocja sprzedaży, Badania sondażowe
Internet, Group purchasing, Sales promotion, Selling promotion, Survey research
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Rynek internetowych zakupów grupowych jest rynkiem młodym, dynamicznie rozwijającym się w Polsce i na świecie. W naszym kraju funkcjonuje od roku 2010. Dzięki kilkudziesięcioprocentowym zniżkom na produkty i usługi, nabywane przez duże grupy internautów, oferuje korzystne transakcje konsumentom i przedsiębiorcom. Niestety, rynek ten jest pełen pułapek, które mogą powodować z jednej strony zawiedzione nadzieje nabywców, a z drugiej ogromne szkody finansowe i wizerunkowe sprzedawców. Celem artykułu jest prezentacja wyników badań sondażowych przeprowadzonych w firmach uczestniczących w akcjach internetowych zakupów grupowych w Polsce oraz sformułowanie rekomendacji odnośnie efektywnego wykorzystania tej formy marketingu w e-dystrybucji i promocji marki. (abstrakt oryginalny)

The market of online group buying is a young one, dynamically developing in Poland and abroad. It has been functioning in our country since 2010. Thanks to discounts amounting to several dozen per cent on products and services purchased by adequately large groups of Internet users, it offers beneficial transactions to consumers and quick sales to entrepreneurs. Unfortunately, this market is full of traps which can lead, on the one hand, to disappointed hopes of the purchasers, and, on the other, to tremendous financial and company image losses of the sellers. The aim of the current article is to present the results of a survey research conducted in the companies participating in the campaigns of online group buying in Poland, and to formulate recommendations concerning the effective use of this form of marketing in the process of distributing an offer and promoting its brand. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Lipiec P. (2014). Czas na biznes subskrypcyjny? Marketing w Praktyce, nr 6.
  2. Majdan K. Zakupy grupowe już nie grupowe. Masowy spadek użytkowników. http://www.wyborcza.biz (21.06.2014).
  3. Nowak M. Polacy oszaleli na punkcie zakupów grupowych. Kupujemy wszystko. http://www.hotmoney.pl (20.06.2014).
  4. Okruch M., Siła grupowych zakupów, http://mensis.pl/marketing/gruper-konczy-4-lata/ (20.06.2014).
  5. Pośpieszny M., Wojewodzic K. (2012), Zakupy grupowe po polsku, "Mensis.pl" 2012, nr 3.
  6. Szymoniuk B. (red.) (2006). Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody. Warszawa: PWE.
  7. UOKiK prowadzi 58 postępowań dotyczących sprzedaży przez Internet. http://www.dlahandlu.pl (21.06.2014).
  8. Zięba Z. (2013). Zakupy grupowe - nowy model marketingu towarów i usług. Niepublikowana praca licencjacka. Lublin: Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu