BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rusiecki Przemysław (Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach)
Tytuł
Wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu firmą turystyczną
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO'2005, 2005, s. 537-544, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Zarządzanie, Metody informatyczne
Tourism, Management, IT methods
Abstrakt
Na polskim rynku turystycznym funkcjonuje ok. 4000 podmiotów zajmujących się sprzedażą imprez turystycznych. Ponad połowa z nich posiada koncesję na przygotowywanie własnych imprez - produktów turystycznych. Prężnie działają także przedstawiciele biur spoza naszego kraju. W związku z tym konkurencja jest duża a polski klient staje się coraz bardziej wymagający. W sektorze turystycznym od strony podażowej zasadniczo mamy do czynienia z dwoma podmiotami a mianowicie z touroperatorami czyli producentami imprez turystycznych oraz agentami, którzy są hurtownikami sprzedającymi produkty turystyczne. Ponadto możemy spotkać się także z przewoźnikami, obiektami noclegowymi, wypożyczalniami samochodów, pośrednikami itp. Nie mniej jednak niniejszego punktu widzenia niniejszego opracowania uwagę skupimy na dwóch podmiotach tj. producentach imprez turystycznych oraz agentach. Większość biur turystycznych na rodzimym rynku to małe, często kilku osobowe firmy dysponujące ograniczonymi zasobami finansowymi. Zakup sprzętu i oprogramowania niejednokrotnie nastręcza wielu problemów. Zazwyczaj firmy dysponują jednym lub maksymalnie kilkoma komputerami i chcąc pracować z legalnym oprogramowaniem muszą szukać alternatywnych rozwiązań w stosunku do tych oferowanych przez firmę Microsoft.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Borkowski K., Rusiecki P., Habowski K.: Integracja krajowej branży turystycznej w oparciu o technologie internetowe w obliczu akcesji Polski do U. E., Materiały konferencyjne Konsument na rynku turystycznym w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach, 2003
  2. Cichańska D.: Agenci biur podróży - zagrożony gatunek, Rynek Turystyczny, 2002
  3. Błaszczak A., Zwierzchowski Z., Handlowy boom w sieci, Rzeczpospolita Nr 100, 2005
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu