BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chęcińska-Zaucha Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Wykorzystanie nowych mediów w kreowaniu sprzedaży
Creating Marketing Strategy with New Media Tools
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 327-335, wykr., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Internet, Media, Reklama, Marketing relacji, Relacje z klientami, Lojalność klientów, Decyzje konsumenckie, Badania ankietowe, Wyniki badań
Internet, Media, Advertising, Relationship marketing, Relationships with customers, Customer loyalty, Consumer decision, Questionnaire survey, Research results
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Kraj/Region
Śląsk
Abstrakt
Celem badań, których wyniki przedstawione zostały w pracy było określenie jaki wpływ ma rodzaj wykorzystanych nowych mediów na proces podejmowania decyzji zakupowych konsumentów na Śląsku. Artykuł składa się z dwóch części, w pierwszej przybliżono zagadnienia dotyczące wykorzystania nowych mediów w budowaniu relacji z klientami na rynku klienta indywidualnego (B2C). Druga część zawiera wyniki badań dających pierwszy pogląd dotyczący wpływu reklamy pojawiającej się za pośrednictwem nowych mediów na decyzje zakupowe klientów rynku B2C. (abstrakt oryginalny)

Customers are an important part in the functioning of companies. Customers provide companies with cash receipts and other values. Activities in area of building relationships with customers are indicative of the company, increase its value and profit. Changes in management theory and practice are accompanied by changes in technology and society. Using modern technologies, including Internet and new media, adds a new dimension to business relationships with customers. In contrast to traditional mass media, new media have become a space to allow multilateral communication, search for information, transactions, and even co-create value. Companies are increasingly building relationships with using Internet as an opportunity for achieving measurable benefits, such as the development of innovative business models, cost reduction or attract new customers. The effectiveness of the new media is growing even more if production is above average and can realistically be interested users to the extent that they wanted to send out links to their friends and post them on your social networking profiles. The aim is to create a lasting and profitable relationships with customers, often in new, otherwise inaccessible markets. This requires that companies innovative orientation adapted to build value based on an valuable resource like the segment of customers. (Translated by Agnieszka Chęcińska Zaucha). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Demski T. (2003). Lojalność, satysfakcja ich znaczenie i pomiar. StatSoft Polska. s. 23, http://www.sixsigma.pl/czytelnia/marketing/znacz.pdf.
  2. Górniak J. (2002). Wprowadzenie do analizy danych w marketingu - część II. Analiza rynku przy użyciu technik wielowymiarowych. Materiały Kursowe. Kraków: SPSS Polska.
  3. Nunnally J.C., Bernstein I.H., Berge J.M.F. (1967). Psychometric theory. New York: McGraw-Hill.
  4. Witkowska M., Cholawo-Sosnowska K. (2006). Społeczeństwo informacyjne. Istota, rozwój, wyzwania. Warszawa: WSiP.
  5. Kucharski K.: Nowe media na nowe czasy; http://biznestrend.pl/artykuly/226/Nowe-media-na-nowe-czasy,2011, z dnia 20.06.2014.
  6. Młynarski G.: Kontrowersja w reklamie a nowe media, http://www.grzegorzmlynarski.pl/kontrowersja-w-reklamie-a-nowe-media/; 2010; z dnia 20.06.2014.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu