BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bielawski Piotr (Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu)
Tytuł
Zasady działania w sytuacjach kryzysowych
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Public relations : efektywne komunikowanie w teorii i praktyce, 2010, s. 195-210, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Sytuacje kryzysowe, Zapobieganie kryzysowi, Organizacja
Crisis situations, Crisis prevention, Organisation
Abstrakt
Większość organizacji w Polsce nie jest przygotowana do sytuacji kryzysowej z punktu widzenia zarządzania informacjami. Zwykle w sytuacji, kiedy w firmie wystąpią problemy, działania informacyjne mają charakter przypadkowy, a rzecznik (specjalista PR) często bywa ubezwłasnowolniony. Menedżerowie reagują w większości przypadków próbą ukrycia przed opinią publiczną kłopotów organizacji, choć jest oczywiste, że będzie to nieskuteczne. Ich działania mają też na celu odsunięcie w czasie problemu oceny sytuacji przez opinię publiczną i wynikają z irracjonalnej obawy przed skutkami kontaktów z dziennikarzami. Towarzyszy tym postawom zupełny brak świadomości konsekwencji zatajania informacji przed mass mediami. Zasadniczą przyczyną dodatkowych problemów, które występują w sytuacji kryzysowej na styku organizacji z opinią publiczną, jest poziom wiedzy menedżerów, którzy nie uświadamiają sobie znaczenia zarządzania informacjami - zwłaszcza w trudnych sytuacjach. Nie wiedzą tego, że czas poinformowania opinii publicznej i sposób komunikowania się z nią jest równie ważny, jak merytoryczna strona nadawanych przez firmę komunikatów. Oczywiście przygotowanie listy kryzysów, które mogą wystąpić w organizacji, opracowanie scenariuszy antykryzysowych także z punktu widzenia ustalenie zasad informacyjnej obsługi kryzysu jest bardzo ważne, ale po to by przygotować się do kryzysu - który niewątpliwie wystąpi. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Goban-Klas T.; Media i komunikowanie masowe. Wydawnictwo Naukowo PWN, Warszawa-Kraków 2000
  2. Kadragic A., Czarnowski P.: Public Relations czyli promocja reputacji (praktyka działania). Business Press, Warszawa 1997
  3. Krawulski J.: Public Relations (wybrane zagadnienia). AE, Poznań 2000
  4. Nęcki Z.: Negocjacje w biznesie. Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1994
  5. Rozwadowska B.: Public Relations - teoria, praktyka, perspektywy. Studio EMKA, Warszawa 2002
  6. Seitel F.P.: Public Relations w praktyce. Felberg SJA, Warszawa 2003
  7. Szymańska A. : Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Oficyna Wydawnicza "Unimex", Wrocław 2004
  8. Wójcik K.: Public Relations od A do Z. T. II. Agencja Wydawnicza "Placet". Warszawa 2001
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu