- Autor
- Nowicki Maciej (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant)
- Tytuł
- Diagnostyka kondycji finansowej przedsiębiorstw w oparciu o metody wielowymiarowej analizy porównawczej oraz klasyfikacji danych
The Diagnosis of Companies' Financial Standing Based On Multidimensional Comparative Analysis and Data Classification Methods - Źródło
- Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania / Uniwersytet Szczeciński, 2008, nr 10, s. 605-615, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
- Tytuł własny numeru
- Inwestowanie na rynku kapitałowym
- Słowa kluczowe
- Kondycja finansowa, Wielowymiarowa analiza porównawcza, Przedsiębiorstwo budowlane, Klasyfikacja danych, Sektor budowlany
Financial condition, Multi-dimensional comparative analysis, Construction company, Data classifications, Construction sector - Uwagi
- streszcz., summ..
- Abstrakt
- Autor artykułu spróbował dokonać oceny kondycji finansowej przedsiębiorstw sektora budowlanego w Polsce z wykorzystaniem metod wielowymiarowej analizy porównawczej i klasyfikacji danych. Dokonał on również pomiaru mocy dyskryminacyjnej zmiennych determinujących z góry zadany podział obiektów. (abstrakt oryginalny)
Author of the article attempted to asses financial standing of polish building sector companies' using multidimensional comparative analysis and data classification methods. He also measured a discriminating power of variables determining preconceived objects' classification.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Bibliografia
- Bień W., Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2005.
- Czekaj J., Dreszer Z., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw: podstawy teorii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Gatnar E., Symboliczne metody klasyfikacji danych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Gatnar E., Walesiak M., Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2004.
- Łuniewska M., Tarczyński W., Metody wielowymiarowej analizy porównawczej na rynku kapitałowym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Tarczyński W., Rynki kapitałowe: metody ilościowe Vol. I, Placet, Warszawa 1997.
- Walesiak M., Metody analizy danych marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
- http://www.statsoft.pl/textbook/stalhome.html
- www.bossa.pl
- www.egospodarka.pl
- www.parkiet.com
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-2382
- Język
- pol