BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ertmańska Karolina (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Konsument odpowiedzialny w społeczeństwie informacyjnym
Socially-conscious Consumer in the Information Society
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 348-355, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Konsument, Świadomość konsumenta, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Społeczeństwo informacyjne, Wyniki badań
Consumer, Consumer awareness, Corporate Social Responsibility (CSR), Information society, Research results
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
W artykule przedstawiono charakterystykę społecznie odpowiedzialnego konsumenta jako jednostki, która potrafi przewidzieć wpływ swoich decyzji konsumpcyjnych na społeczeństwo i środowisko oraz dokonywać odpowiednich wyborów. Dokonano analizy źródeł informacji na temat społecznie odpowiedzialnej konsumpcji, a także przedstawiono organizacje zajmujące się promocją idei CSR - społecznie odpowiedzialnego biznesu. Przedstawiono również wyniki badań dotyczących świadomości konsumentów. (abstrakt oryginalny)

The article presents the characteristics of socially-conscious consumer as an individual who can predict the impact of his consumption decisions on society and the environment and make appropriate choices. An analysis of the sources of information on socially responsible consumption has been conducted and organizations promoting CSR - corporate social responsibility - has been described. The paper also presents the results of research on consumer awareness. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk A. (1998), Wysoka jakość przyjazna środowisku, "Problemy Jakości", nr 10, 30.
  2. Kotler Ph. (1999), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: FELBERG SJA.
  3. Sznajder A. (1997), Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.
  4. Toffler A. (1997), Trzecia fala, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
  5. Wiśniewski A. (1995), Świadomość ekologiczna konsumentów polskich, Warszawa: Konsumencki Instytut Jakości.
  6. The global, socially conscious consumer, 2012, http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2012the-global-socially-conscious-consumer.html (28.06.2014).
  7. Zięba K. (2005), Nowoczesne trendy w marketingu, "Marketing przyszłości", nr 414, Szczecin, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 167-171.
  8. http://www.dobrezakupy.ekonsument.pl
  9. http://www.ekologia.pl
  10. http://www.ekonsument.pl
  11. http://www.odpowiedzialnybiznes.pl
  12. http://www.ungc.org.pl/o-un-global-compact
  13. http://www.zielonasiec.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu