BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawlak Władysław R.
Tytuł
Od TQM do TQL
Źródło
Problemy Jakości, 2004, nr 6, s. 5-9, rys., bibliogr. 10
Słowa kluczowe
Zarządzanie przez jakość, Przywództwo
Total Quality Management (TQM), Leadership
Abstrakt
TQM - Total Quality Management jest koncepcją stosowaną w wielu dobrych firmach, odnoszących sukces na rynku. We współczesnej wersji musi uwzględniać zarówno "czynnik ludzki" jak "czynnik technologiczny" w formie o wiele bardziej pogłębionej. Czy to jednak wystarczy? Czy musi nastąpić dynamiczna zmiana, która pozwoli na wzrost własnej konkurencyjności? W artykule podejmuje się tego typu dyskusję proponując jednocześnie przejście do wyższej formy TQM, czyli do TQL -Total Quality Leadership. Jednocześnie przedstawia się Model Postępowania, który uwzględnia również międzynarodowe normy systemów zarządzania typu ISO 9000 (i pochodne). Niemniej decydujące będzie tu postawienie na właściwe przywództwo indywidualne i stymulację pracowniczą, by móc osiągać sukcesy w gospodarce globalnej i lokalnej (regionalnej). (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kłoś Z. (red), "TQM nadal aktualne - nowe obszary: wiedza, środowisko, administracja restrukturyzacja". Materiały VII Konferencji , Poznań-Kiekrz, 17-19 kwietnia 2002 r.
  2. Tkaczyk S., "Wybrane aspekty zarządzania przedsiębiorstwem przyszłości", Konferencja Międzynarodowa Future 2002 (materiały pokonferencyjne) - Kazimierz Dolny, 29.XI.-1.XII. 2002.
  3. Grudzewski W., Hejduk I. (red), "Przedsiębiorstwo przyszłości - wizja strategiczna", Wyd. Difin, Warszawa - 2002 r.
  4. Lisiecka K., "Efektywność systemów zarządzania jakością", artykuł w "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", Nr 6 (641) czerwiec 2003, rok LIV, Wyd. Inst. Org. i Żarz. w Przemyśle Orgmasz , Warszawa 2003.
  5. Pawlak W. R. "TQM w organizacji przyszłości - analiza i wnioski", manuskrypt opracowania prezentowany na Seminarium Rozwoju Teorii i Praktyki Nauk o Zarządzaniu IOiZwP "Orgmasz", Warszawa, lipiec 2003 r.
  6. Boravski P., "Przyszłość jakości i przyszłość zarządzania jakością. Studium 2002 Amerykańskiego Stowarzyszenia Jakości (ASQ)", prezentacja i materiały pokonferencyjne, V Międzynarodowa Szkoła Jakości, Warszawa, 22-23 maj 2003 r.
  7. Pawlak W. R., "OdTQM doTQL", prezentacja wygłoszona na konwersatorium jakości w CODN (Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli), Warszawa - luty 2004.
  8. Pawlak W. R., Polaczek J., "Entrepreneurship and the commercialization of inventions and research results based on some Polish experiences (in country being in economic transformation)", WIPO/IFIA World Conference, Seoul-Korea, 4-7 December, 2002.
  9. Kółeczko W., Polaczek J., Szulbiński M, Pawlak W. R., "Employed inventors - an important asset of enterprises and nations: How to protect their rights and interests?", WIPO/IFIA World Conference, Buenos Aires- Argentina, 2000.
  10. Hajduk I. (red.), "Przedsiębiorstwo przyszłości - fikcja i rzeczywistość", Wyd. Instytutu IOZwP "Orgmasz", Warszawa-2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu