BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Waśkowski Zygmunt (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Bieganie jako forma aktywnego spędzania wolnego czasu przez kobiety - motywy, preferencje i oczekiwania
Running as a Form of Women's Active Leisure Time - Motives, Preferences and Expectations
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 483-491, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Kobieta, Czas wolny, Sport, Jakość życia
Woman, Leisure time, Sport, Quality of life
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Mimo, że bieganie jest dla każdego tak samo dostępną formą spędzania wolnego czasu, to kobiety decydując się na taką rozrywkę kierują się innymi przesłankami niż mężczyźni. Dlatego ważne jest poznanie tych uwarunkowań i oczekiwań, aby lepiej dopasować ofertę usługową organizatorów imprez biegowych lub komunikatów promocyjnych producentów sprzętu biegowego. Aktywne spędzanie czasu wolnego przyczynia się do podnoszenia jakości życia, potwierdziły to także przeprowadzone badania, których wyniki posłużyły do napisania niniejszego artykułu. (abstrakt oryginalny)

Even though running is a form of leisure available in the same way for everyone, women decide on such entertainment due to other conditions than men. Therefore, it is important to know these conditions and expectations in order to match the event organizers' service offer or running equipment manufacturers' promotional communications better. Active leisure time activities contribute to improving the quality of life, it was also confirmed by conducted studies, the results of which were used to write this article. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dziubiński Z. (red). (2008). Humanistyczne aspekty sportu i turystyki. Warszawa: Wyd. Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
  2. Burlita A. (2006). Zachowania konsumentów w czasie wolnym i ich uwarunkowania, na przykładzie konsumentów klasy średniej regionu zachodniopomorskiego. Szczecin: Wyd. Uniwersytet Szczeciński.
  3. Sojkin B. (red.). (2010). Sport w Poznaniu i Wielkopolsce. Poznań: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  4. Bombol M. (2005). Ekonomiczny wymiar czasu wolnego. Warszawa: Wyd. SGH.
  5. Jarvis M. (2003). Psychologia sportu. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  6. Waśkowski Z. (2007). Uwarunkowania i sposoby wdrażania orientacji marketingowej w klubach sportowych. Poznań: Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
  7. Mullin B.J., Hardy S., Sutton W.A. (2000). Sport Marketing. Champaign: Human Kinetics.
  8. Waśkowski Z. (red). (2014). Marketing imprez biegowych, pod red. Z. Waśkowskiego. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Bogucki.
  9. National Runner Survey (2013), Running USA.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu