BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Andruszkiewicz Krzysztof (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy), Schulz Maciej (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Tytuł
System informacji marketingowej w procesie budowania trwałych relacji z klientem na przykładzie polskich przedsiębiorstw
Marketing Information System in the Process of Building Lasting Relationship with Customers on the Example of Polish Companies
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 508-516, tab., wykr., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Marketing relacji, Relacje z klientami, Marketingowy system informacyjny, Badania marketingowe, Wyniki badań
Enterprises, Relationship marketing, Relationships with customers, Marketing information system, Marketing research, Research results
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Praktyka zarządzania przedsiębiorstwami nastawionymi na sukces w długim okresie potwierdza decydujące znaczenie budowania dobrych relacji z klientami. Kształtowanie grup zadowolonych, a w konsekwencji lojalnych klientów w coraz większym stopniu staje się elementem budowania przewagi konkurencyjnej prowadzącej przedsiębiorstwa do sukcesu rynkowego. Podstawą tego sukcesu jest z pewnością wiedza na temat potrzeb, preferencji i oczekiwań klientów. W niniejszym opracowaniu autorzy przedstawili wyniki własnych badań dotyczące wpływu badań marketingowych na budowanie trwałych relacji z klientami. (abstrakt oryginalny)

The practice of business management geared to the long term success confirms the crucial importance of building good relationships with customers. The groups of satisfied, loyal customers become an element of building a competitive advantage, leading companies to success. The basis for this success is certainly knowledge of the needs, preferences and expectations of customers. In this paper, the authors present the results of their research on the impact of marketing research on building good relationship with customers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Andruszkiewicz, K. (red). (2011). Marketing. Podręcznik akademicki. Toruń: Wydawnictwo Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora".
  2. Andruszkiewicz K., Śmiatacz K. (2014). Text Mining, "Marketing i Rynek", nr 4/2014.
  3. Andruszkiewicz, K., Szczepańska, E. (2012). Istota i znaczenie badań marketingowych. W: W. Popławski, E. Skawińska (red). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją (14-38). Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  4. Frąckiewicz, W., Karwowski, J., Karwowski, M., Rudawska, E. (2004). Zarządzanie marketingowe. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  5. Kaczmarczyk, S. (2011). Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  6. Kotler, Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (2002). Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  7. Krzepicka, A. (2011). Wartość dodana w marketingu relacji. W: B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.) Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie (447-450). Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
  8. Mazurek-Łopacińska, K. (red). (2005). Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.
  9. Pawlak-Kołodziejska K. i Schulz M. (2011). Badania marketingowe realizowane przez przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Polski. W: S. Kaczmarczyk, J. Petrykowska (red.) Stan i rozwój marketingu w przedsiębiorstwach funkcjonujących na terenie Polski (37-41). Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
  10. Petrykowska J. (2011). Budowanie trwałych relacji z klientami w przedsiębiorstwach funkcjonujących na terenie Polski. W: S. Kaczmarczyk, J. Petrykowska (red.) Stan i rozwój marketingu w przedsiębiorstwach funkcjonujących na terenie Polski (s. 45). Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
  11. Schulz M. (2011), Ocena relacji przedsiębiorstwa z klientami na podstawie wskaźnika LTV, W: Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, E. Urbańczyka, M. Romanowskiej (red.) Zeszyty Naukowe nr 686, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia nr 47.
  12. Sojkin, B. (2009). Informacyjne podstawy decyzji marketingowych. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  13. Szostek, D. (2011). Metodyka badania stanu i rozwoju marketingu w przedsiębiorstwach działających w Polsce. W: S. Kaczmarczyk, J. Petrykowska (red.) Stan i rozwój marketingu w przedsiębiorstwach funkcjonujących na terenie Polski (6-8). Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu