BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szpunar Magdalena
Tytuł
Konstruowanie narzędzi do badań online na przykładzie serwisu eBadania.pl
Źródło
e-mentor, 2007, nr 4, s. 12-17, rys., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Systemy zarządzania, Badania marketingowe, Internet, Badania sondażowe
Management system, Marketing research, Internet, Survey research
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Artykuł podejmuje kwestię badań sondażowych realizowanych przez internet. Zaprezentowane zostały doświadczenia związane z prowadzeniem badań w sieci na podstawie autorskiego Systemu Zarządzania Badaniami eBadania.pl. Przedstawiono korzyści wynikające z realizacji badania kwestionariuszowego drogą online, jak i obalone mity związane z prowadzeniem badań w internecie. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2004.
  2. Babiński G., Etapy procesu badawczego, [w:] M. Malikowski, M Niezgoda (red.), Badania empiryczne w socjologii. Wybór tekstów, WSSG, Tyczyn 1997.
  3. Batorski D., Olcoń-Kubicka M., Prowadzenie badań przez Internet - podstawowe zagadnienia metodologiczne, "Studia Socjologiczne" 2006, nr 3.
  4. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001.
  5. Mącik R., Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych, UMCS, Lublin 2005.
  6. Sawiński Z., Źródła rozwoju metodologii badań marketingowych, [w]: P. Sztabiński, F. Sztabiński, Z. Sawiński (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFiS PAN, Warszawa 2004.
  7. Słomczyński K., Polska metodologia socjologicznych badań empirycznych na tle międzynarodowym, [w]: P. Sztabiński, F. Sztabiński, Z. Sawiński (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFiS PAN, Warszawa 2004.
  8. Sobieszek K., Problem błędu braku odpowiedzi w badaniach internetowych - rozważania teoretyczne, [w]: Ł. Jonak, P. Mazurek, M. Olcoń i in. (red.), Re: internet - społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje, WAiP, Warszawa 2006.
  9. Szpunar M., Realizowanie badań drogą online na przykładzie Systemu Zarządzania Badaniami eBadania.pl, [w]: A. Szewczyk (red.), Problemy społeczeństwa informacyjnego, t. II, Szczecin 2007
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu