BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kusztina Emma, Różewski Przemysław, Susłow Walery
Tytuł
Metafory komputerowe w e-kursach
Źródło
e-mentor, 2007, nr 4, s. 18-23, rys., tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Transfer wiedzy, Uczenie się, Edukacja elektroniczna
Knowledge transfer, Studying, e-education
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
W artykule przedstawiono rolę metafor komputerowych w procesie transferu wiedzy w nauczaniu zdalnym. Metafory komputerowe wspierają kognitywny proces wizualizacji wiedzy proceduralnej i fundamentalnej oraz mogą być wyrażone zarówno za pomocą tradycyjnych ilustracji, jak i zaawansowanych interaktywnych środków medialnych. Z poznawczego punktu widzenia metafory komputerowe są istotnym uzupełnieniem kognitywnego procesu "nauczania - uczenia się", jednak koszty ich tworzenia wymagają dokładnej analizy potencjalnie najlepszych sposobów ich zastosowania. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Arnheim R., Art and Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye, University of California Press, 1974.
  2. Eden C., Analyzing cognitive maps to help structure issues or problems, "European Journal of Operational Research" 2004, tom 159, nr 3.
  3. Gontarz A., Cyfrowa demokracja: wywiad z profesorem Wiesławem Michalakiem, z Uniwersytetu Ryersona w Toronto, fotografem i specjalistą od cyfrowego przetwarzania obrazów, "Computerworld" z dn. 16.01.2006.
  4. Kushtina E., Koncepcja otwartego systemu informacyjnego nauczania zdalnego, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin 2006.
  5. Kushtina E., Zaikin O., Różewski P., Tadeusiewicz R., Conceptual model of theoretical knowledge representation for distance learning, [w:] Materiały z 9th Conference of European University Information Systems EUNIS'03, 2003.
  6. Picciano A.G., Beyond Student Perceptions: Issues of Interaction, Presence, and Performance in an Online Course, "Journal of Asynchronous Learning Networks" 2002 [online], tom 6, nr 1, http://www.sloan-c.org/publications/jaln/v6n1/v6n1_picciano.asp, [22.06.2007].
  7. Roblyer M.D., Ekhaml L., How Interactive are YOUR Distance Courses? A Rubric for Assessing Interaction in Distance Learning, "Online Journal of Distance Learning Administration" 2000, tom 3, nr 2, 2000, http://www.westga.edu/~distance/roblyer32.html, [22.06.2007].
  8. Witmer G., Singer M., Measuring presence in virtual environments, A Presence Questionnaire, "MIT Presence Journal" 1998, tom 7, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu