BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kida Monika (Innovatika), Neczaj-Świderska Roksana
Tytuł
Interaktywna metoda kształcenia dorosłych
Źródło
e-mentor, 2007, nr 4, s. 57-61, rys., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Kształcenie dorosłych, Poczta elektroniczna, Proces nauczania, Psychologia mass mediów
Adult education, e-mail, Teaching process, Psychology of mass media
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Komputery wspierają interakcje między ludźmi już od lat 60. ubiegłego stulecia. Ich głównym zadaniem jest rozwój i udoskonalenie współpracy między ludźmi. Sposoby interakcji przybierają różne formy- do najbardziej popularnych należą e-maile, fora dyskusyjne, czaty, wideo- oraz - audiokonferencje, gry komputerowe online czy blogi. Świat biznesu zauważył, że wirtualna komunikacja jest niewystarczająca, istotne jest, by móc spotykać się z ludźmi na żywo, a przy okazji stosować też różnego rodzaju techniki wspierające oprogramowanie komputerowe. Tego typu wnioski są również bardzo ważne w edukacji, zwłaszcza w kształceniu dorosłych. Dorośli bowiem bardzo cenią sobie rzeczywisty kontakt z nauczycielem, lubią pracować w grupie. Dla nich właśnie kluczowa jest interakcja, zaangażowanie wszystkich zmysłów w proces uczenia się. Dlatego coraz częściej w procesie nauczania dorosłych z powodzeniem stosuje się techniki łączące współpracę w grupie pod okiem prowadzącego szkolenie (facylitatora) z zastosowaniem oprogramowania komputerowego, takiego jak np. Zing The Team Learning System. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Csikszentmihalyi M., Przepływ, Wyd. Jacek Santorski , Warszawa 2005.
  2. Csikszentmihalyi M., Beyond Boredom and Anxiety: The Experience of Play in Work and Games, Jossey-Bass Publishers , San Francisco1975.
  3. Justice T., Jamieson D. W., The Facilitator's Fieldbook, American Managment Association, Stany Zjednoczone, 2006.
  4. Findlay J., Accelerated Knowledge Creation and Teamwork , "Technology Business Review" 1997, nr 1.
  5. Fitzgerald R., Findlay J., A computer-based research tool for rapid knowledge-creation: A retro-viral age of change , Konferencja EdMedia 2004, Lugano, Szwajcaria, 21-26 czerwca 2004.
  6. Fitzgerald R., Findlay J., A Team Learning System for rapid knowledge creation: An evolving Type II tool , [w:] D. Maddux, Computers in the schools: Type II Technology applications in education, Cleborne.
  7. Fitzgerald R., Findlay J., Forester A., Newman L., Learner as designer: exploring a collaborative model of instructional design, Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications , VA:AACE, Norfolk 2005.
  8. Pilch T. (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku , Żak, Warszawa 2003.
  9. Prestoungrange G., Why do managers learn best at work?, "International Journal of Contemporary Hospitality Management" 1998, nr 14, t. 7.
  10. Wygotski L. S., Wybrane Prace Psychologiczne II , (red.) A. Brzezińska, M. Marchow, Zysk i S-ka, Poznań 2002.
  11. www.anyzing.com
  12. www.knowledgecreationpress.com
  13. http://tip.psychology.org/bruner.html
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu