BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rusiecki Przemysław (Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach), Lebuda Michał (Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach)
Tytuł
SEO marketing - praktyczny aspekt pozycjonowania portali turystycznych
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO 2009 T. 2, 2009, s. 69 - 78, rys., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Wyszukiwarki internetowe, Marketing internetowy, Pozycjonowanie marki, Portale internetowe
Internet search engine, e-marketing, Brand positioning, Web portals
Abstrakt
Co roku wzrasta liczba osób, które do planowania wakacji wykorzystują Internet. Jednakże z rozmów z przedstawicielami branży turystycznej wynika, że przeciętny polski turysta nie jest przywiązany do konkretnej firmy czy marki. Oznacza to, że dziś skorzysta z naszej oferty, a jutro wybierze inne biuro podróży. Dla klienta w większości przypadków nie ma znaczenia, czy organizatorem wyjazdu jest markowe biuro czy też mało znany touroperator. Ogólnie można stwierdzić, że dla turysty głównym kryterium wyboru oferty będzie cena. (...) W branży turystycznej konkurencja jest bardzo duża, głównie ze strony największych portali, takich jak wakacje.pl, travelplanet.pl, traveligo.pl, traveliada.pl itp. Czy to oznacza, że nowe biuro nie ma szans, aby konkurować z największymi portalami, które mają tzw. dobrą historię domeny, zaplecze linkowe itp.? Na to pytanie starano się odpowiedzieć w opracowaniu przedstawiając techniki, które pomogły średniej wielkości organizatorowi imprez turystycznych poprawić pozycję w rankingu Google'a na tle konkurencyjnych portali. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Dazzlin D.: AOL Data Reveals how Top 10 Positions Affect CTR, SEO Scoop Blog, www.seo-scoop.com, 2006.
  2. Enquiro Search Solutions, The Role of Search in Business to Business Buying Decisions, www.enquiro.com, 2004.
  3. Eyetools Research and Reports, Google Search's Golden Triangle, San Francisco, www.eyetools.com, 2009.
  4. GfK SirValuse, Suchverhalten in Deutschland, Eine Analyse von Suchma-schinen-Nutzern, 2008, sierpień.
  5. Gemius Traffic. Popularność wyszukiwarek wśród polskich internautów. www.ranking.pl, 2009, kwiecień.
  6. Jaskowska B.: IAB i PwC: reklama w sieci warta 1,174 mld zł. "Magazyn Internet Standard" 2009, marzec.
  7. Łukiańczyk M.: Kurs pozycjonowania: po co nam w ogóle pozycjonowanie? webhosting.pl, 2007, grudzień.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu