BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wielki Janusz (Politechnika Opolska)
Tytuł
Wpływ rozwoju portali społecznościowych na funkcjonowanie współczesnych organizacji
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO 2009 T. 2, 2009, s. 111 - 121, rys., bibliogr. 27 poz.
Słowa kluczowe
Portale internetowe, Komunikowanie w internecie, Użytkownicy internetu, Komunikowanie marketingowe
Web portals, Communication on the Internet, Internet users, Marketing communication
Abstrakt
Pomimo stosunkowo krótkiej, bo liczącej piętnaście lat, obecności Internetu w gospodarce, wpłynął on już niezwykle znacząco na sposoby funkcjonowania współczesnych organizacji, a podlegając procesom stałych i dynamicznych zmian, rozszerza on nieustannie stopień oraz zakres tego oddziaływania. Pierwsza jego faza rozwoju to okres aktywnego włączania go przez wszelkiego typu organizacje do swych strategii biznesowych i coraz większej ilości procesów związanych z ich realizacją. Stąd też związana była ona przede wszystkim z powszechnym tworzeniem przez nie mniej lub bardziej zaawansowanych witryn internetowych o różnym stopniu funkcjonalności, sięganiu po różnorodne narzędzia oparte na wykorzystaniu technologii internetowych, przebudowywaniu procesów związanych z obsługą klientów i współpracą z partnerami biznesowymi czy też szeroką implementacją nowych modeli biznesowych, uwzględniających możliwości związane z rozwojem przestrzeni elektronicznej jako platformy prowadzenia działalności biznesowej. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Chip Online: Warszawski Teatr Dramatyczny w portalu społecznościo-wym. http://republika.onet.pl/ 32669,26,1 "fabryka.html (05.01.2009).
  2. Chip Online: Mikroblogi "najpotężniejszym narzędziem marketingowym od czasów wynalezienia telewizji". http://republika.onet.pl/37372,26,1 "fabryka.html (29.04.2009).
  3. Chui M., Miller A., Roberts R.: Six Ways to Make Web 2.0 Work. "The McKinsey Quarterly" 2009, February.
  4. Cone: Cone Finds That Americans Expect Companies to Have a Presence in Social Media, http://www.coneinc.com/ contend 182/,2008.
  5. Coutu D.: We Googled You. "Harvard Business Review" 2007, June.
  6. Dobrow L.: What is Social Media's Impact on CRM? ltol Weekly. http://www.ltolmedia.com/PrintView.aspx? DocID=31454, March 9, 2009.
  7. Dutta S., Fraser M.: When Job Seekers Invade Facebook. "The McKinsey Quarterly" 2009, March.
  8. eGospodarka: Rekrutacja i wybór pracowników przez Internet. http://www.praca.egospodarka.pl/article/articleprint/37497/-l/47 (30.01.2009).
  9. eMarketer: Retailers Get Social with Facebook, http://www.emarketer.com/Articles/Print.aspx?id= 1006674. October 29, 2008.
  10. eMarketer: Focused Social Networks Build Community. http://www.emarketer.com/Articles/Print.aspx?id= 1006836, December 29, 2008.
  11. Gaudin S.:Web 2.0 Tools Like Twitter, Facebook Can Foster Growth in Hard Times. "Computerworld". http://www.computerworld.com/action/article.do?command=viewArticle- Basic&articleld=335566, March 13, 2009.
  12. Gazeta.pl: Watykan będzie miał własny kanał na YouTube. http://technologie.gazeta.pl/technologie/2029020,81010, 6172987.html, (18.01.2009).
  13. Havenstein H.: Customer Service 2.0: Clients Become Brand Managers, "Computerworld", http://www.computerworld.com/action/article.do?command= viewArticle- Basic&articleld=9090398, May 28, 2008.
  14. Hill K.: Catching the Micro-Blogging Itch, Corporate-Style, Tech-NewsWorld. http://www.technewsworld.com/ rsstory/64113.html (08.11.2008).
  15. Holahan C.: Facebook: Marketers Are Your 'Friends', BusinessWeek. http://www.businessweek.com/print/technol- ogy/content/nov2007/tc2007116_289111.htm, November 7, 2007.
  16. Keen A.: Kult amatora. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  17. Kruczkowski Ł.: Izraelskie działania wojenne na YouTube. http://republilca.onet.pl/32748,26,1 "fabryka.html (06.01.2009).
  18. Lenhart A.: Adults and Social Network Websites, Pew Internet & American Life Project. http://pewintemet.org/pdfs/PIP_Adult_social_networkingdata_memo_ FINAL.pdf, January 14, 2009.
  19. Maciejewski A.: Klient 2.0. "Computerworld Polska" z 10.02.2009.
  20. Makarenko V.: Tajne służby kapitalizmu. Wydawnictwo Znak, Kraków 2008.
  21. Muncaster P.: Facebook Flooded with Fake Profiles. http://www.vnunet.com/ articles/print/2227649, October 07, 2008.
  22. O'Reilly T.: What Is Web 2.0. http://www.oreillynet.com/ lpt/a/6228, September 30, 2005.
  23. Scott M.: A Web 2.0 Dashboard for Buzz. "BusinessWeek". http://www.businessweek.com/globalbiz/content/jan2008/gb20080115_925 667.htm, January 15, 2008.
  24. Sophos: Sophos Facebook ID Probe Shows 41% of Users Happy to Reveal All to Potential Identity Thieves, http://www.sophos.com/pressoffice/ news/articles/ 2007/ 08/facebook.html, August 14, 2007.
  25. Sophos: 50% of Employees Blocked from Accessing Facebook at Work, Sophos Survey Reveals. http://www.sophos.com/pressoffice/news/articles/2007/08/block- facebook.html, August 21, 2007.
  26. Waszczuk P.: Biznes w społeczności. "Computerworld Polska' z 07.10.2008.
  27. West A.: Facebook Labelled a $5b Waste of Time. "The Sydney Morning Herald". http://www.smh.com.au/articles/ 2007/08/19/1187462087940.html, August 20, 2007.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu