BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zdonek Iwona (Politechnika Śląska), Zdonek Dariusz (Politechnika Śląska)
Tytuł
Reakcje behawioralne w internecie
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO 2009 T. 2, 2009, s. 123 - 129, rys., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie w internecie, Komunikowanie marketingowe, Marketing zakupów, Sprzedaż internetowa, Efektywne komunikowanie
Communication on the Internet, Marketing communication, Buyer marketing, Internet sale, Effective communication
Abstrakt
Komunikacja z konsumentem wymaga określenia celów procesu komunikacji, zwłaszcza zaś gdy zamierza się mierzyć skuteczność tegoż procesu. Wówczas w zależności od tego, na ile uda się osiągnąć zamierzony cel, będzie można wyznaczyć skuteczność procesu komunikacji. W literaturze zostało zaproponowanych kilka modeli procesu komunikacji, dzięki którym można zdefiniować wspomniane cele. Do najbardziej znanych należą modele: AIDA, hierarchi efektów komunikacji czy akceptacji innowacji, określane jako modele hierarchii reakcji konsumenta. Choć modele te różnią się między sobą ilością i rodzajami reakcji konsumenta na komunikat, jednak wszystkie są zgodne co do faktu, że proces komunikacji z konsumentem przechodzi przez trzy poziomy reakcji konsumenta: poznawczy, uczuciowy i behawioralny. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Bibliografia
Pokaż
  1. Gemius S.A.: Raport "E-commerce w Polsce" czerwiec 2008.
  2. Grzesiak P. Jak zarabiać w Internecie. Helion, Gliwice 2007.
  3. Kaczmar I.: Serwisy śmieciowe jako skuteczne narzędzie marketingu internetowego. "Marketing i Rynek" 2009 nr 1.
  4. Lavidge R.J., Steiner G.A.: A Model for Predictive Measurement of Advertising Effectiveness. "Journal of Marketing" 1961, October, s. 59- 62.
  5. Sulińska A., Stefańska J.: Centusie i prosumenci online. "Marketing w Praktyce" 2008, nr 10.
  6. Zdonek I.: Hierarchia reakcji konsumenta jako podstawa konstrukcji stron WWW. "Marketing i Rynek" 2007, nr 3.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu