BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zdonek Dariusz
Tytuł
Analiza metod wspomagających pozyskiwanie informacji z Internetu na potrzeby procesów decyzyjnych
Analysis of Methods Obtaining Information from the Internet for the Decision-Making Processes
Źródło
Studia Ekonomiczne / Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2006, nr 39, s. 151-164, rys., bibliogr. 30 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowanie metod matematycznych w ekonomii i zarządzaniu
Słowa kluczowe
Proces decyzyjny, Wyszukiwanie informacji, Internet, Bazy danych, Wyszukiwarki internetowe
Decision proces, Information retrieval, Internet, Databases, Internet search engine
Uwagi
summ.
Abstrakt
W dzisiejszych czasach decydenci różnych szczebli i branż bardzo często muszą podejmować decyzje zarówno o charakterze strategicznym, taktycznym, jak i operacyjnym. Wynika to z tego, że nie zawsze mogą oni przekazać podwładnemu rozwiązanie danego problemu, zignorować go lub odłożyć jego rozwiązanie w czasie. Do przygotowania decyzji są konieczne odpowiednie informacje, gdyż - jak wskazuje praktyka - dobra informacja prowadzi do dobrej decyzji.(fragment tekstu)

The article contains analyses of methods obtaining information from the Internet and also possibility of using those methods for the decision support processes. The article presents the advantages and disadvantages of those methods and also tries to determine a course of progress of the methods for the decision support processes.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chabiński A.: Odwety sieci. "Chip" 2002, nr 3.
  2. Duchnicz A.: Tropiciele informacji. "Chip" 1999, nr 12.
  3. http://badanie.ae.krakow.pl/
  4. http://pl.wikipedia.org.wiki/Czat
  5. http://pl.wikipedia.org.wiki/Dns#Dwa_znaczenia_DNS
  6. http://pl.wikipedia.org.wiki/Forum_dyskusyjne
  7. http://pl.wikipedia.org.wiki/Komunikator
  8. http://pl.wikipedia.org.wiki/Narzedzie
  9. http://www.ai.mit.edu/projects/infolab/index.html
  10. http://www.biznesnet.pl/pp/16815/ z dnia 09.06.2005 r.
  11. http://www.chip.p1/arts/archiwum/n/sub/articlear_46740.html
  12. http://www.dns.pl/zasady.html
  13. http://www.encyklopedia.pl
  14. http://www.forrester.com
  15. http://www.google.com
  16. http://www.google.com/alerts/signin?hl=en
  17. http://www.kiwilogic.com
  18. http://www.lingubot.pl
  19. http://www.phpbb.com/
  20. Kłopotek M.A.: Inteligentne wyszukiwarki internetowe. Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa 2001.
  21. Nowa Encyklopedia Powszechna. PWN, Warszawa 1995.
  22. Penc J.: Decyzje w zarządzaniu. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  23. Penc J.: Decyzje. menedżerskie - o sztuce zarządzania. Wydawnictwo C.H. Beck. Warszawa 2001.
  24. Pleban B.: Internet jako narzędzie kształtowania wizerunku firmy. Materiały konferencyjne SWO' 2001.
  25. Polyniak M . : Wyszukiwarka - skuteczne medium reklamowe. "Modern- -Marketing" 2002, nr 3-4.
  26. Ruszczyk Z.: Internet w Biznesie. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 1997.
  27. Śliwiński P.: Krajobraz po bitwie. "Chip" 2002, nr 10.
  28. Zdonek D.: Pozyskiwanie informacji z Internetu. W: Wykorzystanie technologii i systemów informatycznych w procesach decyzyjnych. Red. A. Michalski. Gliwice 2002.
  29. Zdonek D.: Możliwości wykorzystania Internetu w polskich przedsiębiorstwach. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie, z. 9, Gliwice 2002.
  30. Zdonek D.: Kryteria doboru domeny internetowej przedsiębiorstwa. W: SWO'2003. Red. T. Porębska-Miąc, H. Sroka. AE, Katowice 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8603
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu