BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drzazga Marek (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Komunikacja marketingowa w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Rola marketingu w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, 2007, s. 21-39, tab., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Informacja marketingowa, Marketing, Komunikowanie marketingowe, Marketing strategiczny, Polityka marketingowa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Marketing-mix
Marketing information, Marketing, Marketing communication, Strategic marketing, Marketing policy, Enterprise competitiveness, Marketing-mix
Abstrakt
Przedsiębiorstwa w procesie komunikacji marketingowej powszechnie wykorzystują tradycyjne instrumenty promocyjne, tj. reklamę, promocję sprzedaży, sprzedaż osobistą, public relations, a także tzw. nowe media (w tym zwłaszcza narzędzia promocji w Internecie). W ostatnich latach przedsiębiorstwa stosują także coraz częściej działania komunikacyjne określane jako event marketing i buzz marketing. Ze względu na rosnące podobieństwo produktów, będące następstwem nasilonej konkurencji, coraz trudniejsze stało się dla przedsiębiorstw konkurowanie i odróżnianie od innych firm, z użyciem takich instrumentów marketingu-mix, jak: produkt, cena czy dystrybucja. W tej sytuacji wiele przedsiębiorstw stara się uzyskać strategiczną przewagę konkurencyjną stosując działania komunikacyjne mające na celu stworzenie dla własnych produktów unikalnej propozycji komunikacyjnej (unique communications proposition). (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kramer T. : Podstawy marketingu. PWE, Warszawa 2000.
  2. Śliwińska K. : Marketingowe instrumenty komunikowania się firmy z rynkiem. Wydawnictwo Wyższej Śląskiej Szkoły Zarządzania, Katowice 1999.
  3. Sztucki T. : Promocja - sztuka pozyskiwania nabywców. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.
  4. Rydel M. : Podręczny leksykon promocji. Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów, Gdańsk 1998.
  5. Sznajder A. : Sztuka promocji. Czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę. Business Press Ltd., Warszawa 1993.
  6. Nieschlag R., Dichtl E., Hoerschen H. : Marketing. Duncker&Humblot, Berlin 1985.
  7. Pepels W. : Einfuehrung in die Kommunikationspolitik. Schaeffer Poeschel Verlag, Stuttgart 1997.
  8. Kotler Ph. : Marketing. Analiza, planowanie wdrażanie i kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  9. Zorska Z. : Ku globalizacji ? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.^Pepels W. : Kommunikations - Management. Marketing - Kommunikation vom Briefing bis Realisation. Schaeffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 1999.
  10. Dobek-Ostrowska B. : Podstawy komunikowania społecznego. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2002.
  11. Bruhn M. : Multimedia-Kommunikation. Beck, Muenchen 1997.
  12. Kroeber -Riel W. : Strategie und Technik der Werbung. Verlag W.Kohlhammer, Stuttgart-Berlin-Koel 1993.
  13. Demand Th. : Ein Weg zum Erfolg in der Werbung. "Thesis", 1992.
  14. Bruhn M. : Kommunikationspolitik : Grundlagen der Unternehmenskommunikation. Muenchen 1997.
  15. Domański T., Kowalski P. : Marketing dla menedżera. PWN, Warszawa-Łódź 1998.
  16. Drzazga M. : Systemy promocji przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 2006.
  17. Goban-Klas T. : Public relations, czyli promocja reputacji. Business Press, Warszawa 1977.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu