BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Komor Marcin (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Działalność marketingowa polskich przedsiębiorstw w warunkach unijnych - aspekt tworzenia przewagi konkurencyjnej
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Rola marketingu w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, 2007, s. 41-56, tab., rys., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Euromarketing, Marketing, Marketing przedsiębiorstwa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Rynek europejski
Euromarketing, Marketing, Enterprise marketing, Enterprise competitiveness, European market
Abstrakt
Wejście Polski do Unii Europejskiej ma więcej zalet niż wad. Z atutów akcesji Polski w struktury UE korzysta coraz więcej przedsiębiorstw, samorządów i obywateli. Polskie przedsiębiorstwa wykorzystują fundusze unijne, otwarcie rynków unijnych przyczyniło się do wzrostu eksportu polskich produktów. Przedsiębiorstwa dokonują koniecznych procesów dostosowawczych do nowych warunków rynkowych, aby podołać rosnącej konkurencji na rynku krajowym oraz rynku krajów Unii Europejskiej. Coraz większa liczba polskich firm prowadzi niezależną działalność gospodarczą na obszarze eurorynku lub na jego poszczególnych rynkach krajowych. Znaczna część polskich firm prowadzi działalność na obszarze eurorynku w formie prostego eksportu. Obserwuje się również wzrost liczby przedsiębiorstw wykorzystujących w działalności na eurorynku form internacjonalizacji wymagających większego zaangażowania zagranicznego, tj. spółek zagranicznych czy zakładów produkcyjnych. Przede wszystkim te przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu wykorzystują w działalności gospodarczej instrumenty marketingu-mix oraz strategie marketingowe dostosowane do warunków rynkowych Europejskiego Rynku Wewnętrznego. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Komor M. ; Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  2. Kundera J. : Jednolity rynek europejski. Oficyna Wydawnicza, Kraków 2003.
  3. Wiktor J. : Rynek Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2005.
  4. Cisek-Babiarz M., Drath M. : Warunki zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w krajach Unii Europejskiej. Centrum Euro Info pl-410 w Rzeszowie przy Stowarzyszeniu Promocji Przedsiębiorczości. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczośći, Warszawa 2001.
  5. Bruns J. : Internationales Marketing. Kiehl, Ludwigshafen 2003.
  6. Keegan W., Schlegelmilch B., Stoettinger B. : Globales Marketing - Management. Eine europaeische Perspektive. Oldenbourg, Muenchen-Wien 2002.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu