BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jakieła Jacek (Rzeszow University of Technology, Poland), Wójcik Joanna (University of Information Technology and Management in Rzeszów, Poland)
Tytuł
Rup Driven Development of Social Learning Platform
Zastosowanie metodyki RUP w działaniach analityczno-projektowych przy rozwoju platformy nauczania społecznościowego
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2014, nr 188, s. 65-83, rys., tab., bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Ambient Technology and Creativity Support Systems
Słowa kluczowe
Systemy informatyczne, Rynek informatyczny, Zabezpieczenie systemów informatycznych, Bezpieczeństwo danych
Computer system, Information technology (IT) market, Security of information systems, Data security
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Celem prac, których częściowe rezultaty przedstawiono w niniejszym artykule, było zaprojektowanie i zaimplementowanie platformy nauczania społecznościowego WeLearning na poziomie szkolnictwa wyższego, uwzględniającej mechanizmy grywalizacji. Działania analityczno-projektowe zrealizowano z wykorzystaniem metodyki RUP. W artykule wyjaśniono, dlaczego wybór metodyki RUP był właściwą decyzją podczas projektowania platformy, oraz przedstawiono szczegółowo kolejne fazy cyklu życia projektu platformy, tj. fazę rozpoczęcia, opracowywania, konstrukcji oraz przekazania systemu.(abstrakt oryginalny)

Nowadays most people understand quite well the need for life-long learning. It holds for students who are at the beginning of their career ladders as well as for professionals who would like to be highly competitive in their workplaces. However it requires ongoing, voluntary, and self-motivated pursuit of knowledge. This process may be significantly improved by ICT (Information and Communication technologies) based interactive tools used for professional development.(fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Baran L., Inglot-Brzęk E., Przywara B.: Pracownicy uczelni o e-learningu - Raport z wywiadów eksperckich z pracownikami uczelni. WSE, Kraków 2012, retrieved from http://www.welearning.edu.pl.
  2. Baran L., Inglot-Brzęk E., Przywara B.: Studenci i absolwenci o e-learningu - Raport z fokusów eksperckich. WSE, Kraków 2012, retrieved from http://www.welearning.edu.pl.
  3. Baran L., Inglot-Brzęk E., Przywara B.: Pracodawcy o e-learningu - Raport z wywiadów eksperckich z pracodawcami. WSE, Kraków 2012, retrieved from http://www.welearning.edu.pl.
  4. Barnes J.: Implementing the IBM Rational Unified Process and Solutions: A Guide to Improving Your Software Development Capability and Maturity. IBM Press, 2007.
  5. Begel A., DeLine R., Zimmermann T.: Social Media for Software Engineering. Proceedings of the FSE/SDP Workshop on Future of Software Engineering Research, November 2010, p. 33-38, ACM.
  6. Deterding S.: Meaningful Play: Getting "Gamification" Right. Google Tech Talk, 2011.
  7. Fields T., Cotton B.: Social Game Design: Monetization Methods and Mechanics. CRC Press, 2011.
  8. Gibson D., Ostashewski N., Flintoff K., Grant S., Knight E.: Digital Badges in Education. "Education and Information Technologies" 2013, 1-8.
  9. Kruchten P.: The Rational Unified Process: An Introduction. Addison- Wesley Professional, 2003.
  10. Kroll P., Kruchten P., Booch G.: The Rational Unified Process Made Easy: A Practitioner's Guide to the RUP: A Practitioner's Guide to the RUP. Addison-Wesley Professional, 2003.
  11. McGonigal J.: Reality Is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World. Penguin, 2011.
  12. Rasmusson J.: The Agile Samurai: How Agile Masters Deliver Great Software. Pragmatic Bookshelf, 2010.
  13. Thongtanunam P., Kula R.G., Cruz A.E., Yoshida N., Ichikawa K., Iida H.: Mining History of Gamification towards Finding Expertise in Question and Answering Communities: Experience and Practice with Stack Exchange. "The Review of Socionetwork Strategies" 2013, 7(2), pp. 115-130.
  14. Wójcik J. et al.: Platforma Kształcenia Społecznościowego WeLearning. Analiza wymagań i specyfikacja systemu. WSE, Kraków 2012, retrieved from http://www.wse.krakow.pl/pl/Platforma_Ksztalcenia_Spolecznos.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu