BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zielińska Agnieszka (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza)
Tytuł
Zachowania konsumentów wobec społecznie odpowiedzialnych i nieodpowiedzialnych działań przedsiębiorstwa
Customer Behaviour Towards Corporate Social Responsibility and Irresponibility
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 11 (CD), s. 500-506, bibliogr. 28 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Zachowania klientów, Internet, Wyniki badań
Corporate Social Responsibility (CSR), Customer behaviour, Internet, Research results
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
W artykule opisano zagadnienia dotyczące wpływu działań firm społecznie odpowiedzialnych oraz tych nieodpowiedzialnych na zachowanie konsumentów. Przedstawiono wyniki badań wtórnych dotyczących m.in. wpływu CSR na zachowanie klienta. Przytoczono również przykłady nieprzestrzegania zasad społecznej odpowiedzialności przez koncerny międzynarodowe oraz reakcje internautów na zaistniałe sytuacje. (abstrakt oryginalny)

The paper describes issues concerning the influence of activities of both companies socially responsible as well as those irresponsible on customer behaviour. The paper presents secondary research outcome concerning e.g. CSR influence on customer behaviour. A few instances of multinationals' non-compliance with CSR principles are provided, as well as the Internet users' responses to the situations in question. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bojkot Reserved, 2014: http://bojkotreserved.tumblr.com (05.07.2014).
  2. Brzoskowski, B. (2010). Domino's, Nestle, Unilever: obrona wizerunku w sieci. Marketing w praktyce, 5, 66-70.
  3. Chhabara, R. 2010 /2011. 2010: A year dominated by macro trends. Ethical Corporation, za: Szlasa, K. CSR 2010: rok makro-trendów: http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/csr-2010-rok-makro-trendow (05.07.2014).
  4. Chyż, B., Sudak I. (2014). LPP przenosi znaki towarowe na Cypr. Klienci wzywają do bojkotu: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15225303,LPP_przenosi_znaki_towarowe_na_Cypr__Klienci_wzywaja.html#ixzz2ZCJeBE4P (05.07.2014).
  5. Grzegorzewska-Ramocka, E. (2007). Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w marketingu strategicznym, za: Zasuwa, G. 2011. Inicjatywy społeczne przedsiębiorstwa a skłonność konsumentów do dokonania zakupu, Handel Wewnętrzny, nr 4, 35-40.
  6. Economist Intelligence Unit (2009). Management magnified Sustainability and corporate growth http://graphics.eiu.com/upload/eb/SAS_Sustainability_WEB.pdf (05.07.2014).
  7. Chahal, H. i Sharma, R.D. Implementations of Corporate Social Responsibility on Marketing Performance: A Conceptual Framework, za: Borusiak, B. (2012). CSR w działalności przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce - deklaracje a rzeczywistość, Handel Wewnętrzny, 1-2, 22-29.
  8. Global Corporate Citizenship Survey (2012). za: Edukowanie Konsumentów Doświadczenia polskiego rynku http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/Edukowanie%20konsumentow_FOB.pdf (05.07.2014).
  9. Hampel, L. Bojkot konsumencki, czyli o wyższości marchewki nad kijem: http://biznes.onet.pl/bojkot-konsumencki-czyli-o-wyzszosci-marchewki-nad,18572,5615880,news-detal (05.07.2014).
  10. Huma, M. (2013a). Dość ofiar mody! Złóż reklamację do LPP. Przyjdź na happening!: http://www.cleanclothes.pl/a1172_dosc_ofiar_mody_zloz_reklamacje_do_lpp_przyjdz_na_happening_.html#.U7mBrUBKqW8 (05.07.2014).
  11. Huma, M. (2013b). Olej palmowy: http://www.ekonsument.pl/a654_olej_palmowy.html (05.07.2014).
  12. Interaktywny Instytut Badań Rynkowych / Grupa Gemius SA 2010. Odpowiedzialna konsumpcja wśród Polaków za: http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=1067 (05.07.2014).
  13. Ipsos (2003). Postawy wobec społecznej odpowiedzialności biznesu: http://www.ipsos.pl/sites/default/files/3_2_009a_0.pdf (05.07.2014).
  14. ISO 26000:2010 .07.2014).
  15. Zrałek, J. (2007). Konsumenci wobec public relations - komunikacyjne uwarunkowania zachowań nabywczych, za: Zasuwa, G. 2011. Inicjatywy społeczne przedsiębiorstwa a skłonność konsumentów do dokonania zakupu, Handel Wewnętrzny, nr 4, 35-40.
  16. Edelman (2008). Jakim zaufaniem cieszy się światowy i polski biznes?: http://odpowiedzialnybiznes.pl/pl/baza-wiedzy/badania/badania-polskie.html?id=2291 (11.10.2013).
  17. Janeczek, U. 2010. Wpływ zachowań nabywczych konsumentów na zmianę zachowań rynkowych przedsiębiorstw w kontekście koncepcji społecznej odpowiedzialności: http://www.wzieu.pl/zn/608/ZN_608.pdf (05.07.2014).
  18. Korus, J. (2014). Internetowy bojkot LPP nic nie wart: Sprzedaż wzrosła o 29 proc.: http://biznes.newsweek.pl/bojkot-lpp-nic-nie-wart-sprzedaz-lpp-wzrosla-o-29-proc-newsweek-pl,artykuly,280123,1.html (05.07.2014).
  19. Lewis, S. (2002). Who's in charge of the brand. za: Witek, L. 2011. Warunki skutecznych programów marketingowych zaangażowanych społecznie i ekologicznie, Handel Wewnętrzny, 9-10, cz.II, 352.
  20. Mościcki, R. 2013. Polski gigant odzieżowy wyda miliony na poprawę warunków pracy biednym pracownikom z Bangladeszu: http://www.biztok.pl/biznes/polski-gigant-odziezowy-wyda-miliony-na-poprawe-warunkow-pracy-biednym-pracownikom-z-bangladeszu_a9268 (05.07.2014).
  21. Paliwoda-Matiolańska, A. (2009). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: C.H. Beck.
  22. Rabiański, R. Biznes odpowiedzialny społecznie: http://www.ciam.fii.org.pl/wp-content/uploads/2011/01/Podrecznik-CSR.pdf (11.10.2013).
  23. Rudnicki, L. (2012). Zachowania konsumentów na rynku. Warszawa: PWE.
  24. Śmigielska, G. (2012). Społeczna odpowiedzialność handlu - istota, narzędzia, korzyści i zagrożenia, Handel Wewnętrzny, nr 1-2, 5-13.
  25. Witek, L. (2012). Cause Branding jako skuteczny sposób budowania wartości marki, W: M. Gębarowski, L. Witek, B. Zatwarnicka-Madura (red.), Marketing - aktualne problemy i kierunki ewolucji, 303-310, Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
  26. Zarząd LPP SA, (2013): http://www.lppsa.com/firma/aktualnosci/304, http://www.lppsa.com/firma/aktualnosci/356 (05.07.2014).
  27. Zarząd LPP SA, (2014): a http://www.lppsa.com/firma/aktualnosci/376 (05.07.2014); b http://www.lppsa.com/firma/aktualnosci/320.
  28. Zasuwa, G. (2011). Inicjatywy społeczne przedsiębiorstwa a skłonność konsumentów do dokonania zakupu, Handel Wewnętrzny, nr 4, 35-40.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu