BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czakon Wojciech (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Wykorzystanie więzi międzyorganizacyjnych w tworzeniu wartości dla klienta na rynku B2B
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Marketing relacji na rynku business to business : wybrane zagadnienia, 2007, s. 99-106, rys., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Marketing relacji, Relacje z klientami, Rynek instytucjonalny, Wartość dla klienta
Relationship marketing, Relationships with customers, Business to Business (B2B), Value to customer
Abstrakt
Celem opracowania jest opisanie wpływu, który mogą wywierać więzi międzyorganizacyjne na procesy tworzenia wartości dla klienta na rynku B2B. Oznacza to skupienie uwagi na więziach pionowych w łańcuchu tworzenia wartości, a także rozpatrywanie szczególnego przypadku więzi pomiędzy przedsiębiorstwami, z wyłączeniem więzi łączących przedsiębiorstwo z odbiorcami indywidualnymi. Aby osiągnąć cel opracowania przybliżona zostanie istota więzi, a następnie wybrane przesłanki tworzenia tych więzi. Na tej podstawie autor stwierdzi, że więzi międzyorganizacyjne stanowią narzędzie tworzenia wartości. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Czakon W.: Istota relacji sieciowych przedsiębiorstwa. "Przegląd Organizacji" 2005, nr 9.
  2. Zaheer A., Venkatraman N.: Relational Governance as an Interorganizational Strategy: an Empirical Test of the Role of Trust in Economic Exchange. "Strategic Management Journal" 1995, Vol. 16, No 5.
  3. Gulati R., Khanna T., Nohria N.: Unilateral Commitment and the Importance of Process in Alliances. "Sloan Management Review" 1994.
  4. Holmlund M.: What are Relationships in Business Networks. "Management Decision" 1997, Vol. 35, Iss 4.
  5. Macneil I.R.: Power, Contract, and the Economic Model. "Journal of Economic Issues" 1980, Vol. 14, No 4.
  6. Thorelli H.B.: Networks: Between Markets and Hierarchies. "Strategic Management Journal" 1986, Vol. 7.
  7. Olivier C.: Determinants of Interorganizational Relationships: Integration and Future Directions. "Academy of Management" 1990, Vol. 15, No 2.
  8. Dyer J., Singh H.: The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage. "The Academy of Management Review" 1998, Vol. 24, No 4.
  9. Powell W., Koput K.W., Smith-Doerr L.: Interorganizational Collaboration and the Locus of Innovation: Networks of Learning in Biotechnology. "Administrative Science Quarterly" 1996, Vol. 41, No 1.
  10. Cannon J.P., Homburg C.: Buyer-Supplier Relationships and Customer Firm Costs. "Journal of Marketing" 2001, Vol. 65, No 1.
  11. Kalwani M.U., Narayandas N.: Long-Term Manufacturer-Supplier Relationships: Do They Pay Off For Supplier Firms? "Journal of Marketing" 1995, Vol. 59, No 1.
  12. Donada C.: Generating Cooperative Gain in a Vertical Partnership: a Supplier's Perspective. "Canadian Journal of Administrative Sciences" 2002, Vol. 19, No 2.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu