BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chlipała Paweł (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Relacje z klientami instytucjonalnymi w koncepcji kapitału intelektualnego
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Marketing relacji na rynku business to business : wybrane zagadnienia, 2007, s. 115-123, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Marketing relacji, Relacje z klientami, Rynek instytucjonalny, Kapitał intelektualny
Relationship marketing, Relationships with customers, Business to Business (B2B), Intellectual capital
Abstrakt
Zakres przedmiotowy niniejszego opracowania dotyczy sposobów ujęcia relacji z klientami w koncepcji kapitału intelektualnego. Jak przedstawiane są relacje z partnerami instytucjonalnymi przez autorów podejmujących zagadnienia kapitału intelektualnego? Jak postrzega się relacje w kontekście innych zasobów tworzących kapitał intelektualny przedsiębiorstwa? Czy relacje są składnikiem kapitału intelektualnego, czy też odrębnym elementem niewpisującym się w strukturę zasobów intelektualnych organizacji? Jaka jest zależność pomiędzy kapitałem relacyjnym lub klienckim, prezentowanymi w koncepcji kapitału intelektualnego, a marketingiem relacyjnym, opisywanym jako odrębny nurt marketingu? W opracowaniu podjęto próbę określenia zależności terminologicznych pomiędzy koncepcją kapitału intelektualnego a marketingiem relacji. Zawarto w nim różne ujęcia struktury kapitału intelektualnego wraz z uplasowaniem relacji przedsiębiorstwa z klientami instytucjonalnymi. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Stewart T.: The Wealth of Knowledge, Intellectual Capital and the Twenty-First Century Organization. Currency-Doubleday, New York 2001.
  2. Brooking A.: Intellectual Capital, Core Asset for the Third Millennium Enterprise. International Thomson Business Press, London 1988.
  3. Edvinsson L., Malone M.: Kapitał intelektualny. PWN, Warszawa 2001.
  4. Otto J.: Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.
  5. Gordon I.: Relacje z klientem. Marketing partnerski. PWE, Warszawa 2001.
  6. Fonfara K.: Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 1999.
  7. Przybylowski K., Hartley S., Kerin R., Rudelius W.: Marketing, pierwsza polska edycja. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  8. Stewart T.: Intellectual Capital, The New Wealth of Organization, Currency-Doubleday, New York 1999.
  9. Bratnicki M.: Dylematy i pułapki współczesnego zarządzania. Wydawnictwo Gnome, Katowice 2001.
  10. Szymura-Tyc M.: Zasoby i kompetencje marketingowe przedsiębiorstwa. "Marketing i Rynek" 2001, nr 5.
  11. Urbanek G.: Determinany kapitału klienta a kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa. "Marketing i Rynek" 2006, nr 9.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu