BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kopera Sebastian (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Systemy CRM a koncepcja zarządzania procesowego
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Marketing relacji na rynku business to business : wybrane zagadnienia, 2007, s. 125-133, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Marketing relacji, Relacje z klientami, Rynek instytucjonalny, Zarządzanie procesowe
Relationship marketing, Relationships with customers, Business to Business (B2B), Processing management
Abstrakt
Według badań przeprowadzonych przez Gartner Group wśród kierowników ds. informatyki, najważniejszym zagadnieniem w ich działalności jest poprawa funkcjonowania procesów biznesowych. Jest to przejaw ogólnoświatowego trendu, aby postrzegać organizacje gospodarcze jako synergiczne zbiory powiązanych ze sobą i tworzących wartość procesów. W podejściu procesowym ulegają zatarciu dotychczasowe podziały funkcjonalne, a podstawą organizowania działalności stają się procesy gromadzące zasoby z różnych obszarów przedsiębiorstwa wokół budowania wartości dla klientów. Procesy stają się podstawą przydzielania zadań, rozdzielania zasobów, doskonalenia, szkolenia, oceny i nagradzania pracowników. Istotne stają się kwestie interfunkcjonalnej i interorganizacyjnej integracji działań, która jest następstwem procesowego spojrzenia na organizację i jej otoczenie. Podejście procesowe jest postrzegane jako jeden z najważniejszych czynników sukcesu współczesnych organizacji gospodarczych. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczewski P.: Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce. Wydawnictwo MIKOM, Warszawa 2003.
  2. Kafel T.: Technika diagnozy zarządzania procesowego w organizacjach gospodarczych. W: Doskonalenie systemów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym. T. 1. Red. A. Stabryła. Kraków 2006.
  3. Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu. Red. T. Kasprzak. Difin, Warszawa 2005.
  4. Lee R.G., Dale B.G.: Business process management: a review and evaluation. "Business Process Management Journal: 1998, Vol. 4, No 3.
  5. Hammer M., Champy J.: Reengineering w przedsiębiorstwie. Neumann Management Institute, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu