BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mitręga Maciej (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Uwarunkowania lojalności klientów instytucjonalnych wobec dostawców
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Marketing relacji na rynku business to business : wybrane zagadnienia, 2007, s. 137-153, tab., bibliogr. 1 poz.
Słowa kluczowe
Marketing relacji, Relacje z klientami, Rynek instytucjonalny, Lojalność klientów
Relationship marketing, Relationships with customers, Business to Business (B2B), Customer loyalty
Abstrakt
Głównym celem badań bezpośrednich było określenie uwarunkowań lojalności klienta na rynku B2B. Tak określony problem badawczy uzyskał duże zainteresowanie wśród przedstawicieli kadry zarządzającej przedsiębiorstw, co umożliwiło uruchomienia projektu akademicko -biznesowego. Choć projekt miał charakter ogólnokrajowy (badani klienci mieli siedziby rozmieszczone w różnych regionach Polski), to jednak większość partnerów projektu, ze względu na ograniczenia głównie logistyczne, miało swoje siedziby w bliskiej odległości wobec siedziby katowickiej Akademii Ekonomicznej. Tylko jeden z partnerów projektu miał siedzibę poza granicami województwa śląskiego. Główna hipoteza badawcza wyrażała się w stwierdzeniu, że na trwałość relacji B2B główny wpływ wywierają wielowymiarowe postawy klientów biznesowych, które mogą być badane przy wykorzystaniu jakościowych metod gromadzenia i analizy informacji. Przypuszczano, że wymiary postaw klientów biznesowych wykraczają poza sferę ekonomiczną i dotyczą również sfery społecznej i emocjonalnej (symbolicznej). Ponadto przyjęto, że działania marketingowe podejmowane przez przedsiębiorstwa na rynku B2B mogą być traktowane jako układ uwarunkowań postaw nabywców. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Pluta-Oleranik M.: Marketing usług. Idee. Zastosowania. PWE, Warszawa 1994.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu