BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Włosik Mirosław
Tytuł
Kształtowanie organizacji zorientowanej na klienta na przykładzie sieci Hotel System
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Marketing relacji na rynku business to business : wybrane zagadnienia, 2007, s. 191-201, rys.
Słowa kluczowe
Marketing relacji, Relacje z klientami, Rynek instytucjonalny, Usługi hotelowe, Studium przypadku
Relationship marketing, Relationships with customers, Business to Business (B2B), Hotel services, Case study
Abstrakt
Sieć Hotel System jest własnością Grupy Kapitałowej Salwator, która jest jednym z największych deweloperów działających na rynku Małopolski. W 2002 r. Grupa otworzyła swój pierwszy hotel w Krakowie. Sukces tej inwestycji skłonił zarząd Grupy Kapitałowej do rozszerzenia działalności na rynku turystycznym. Powstała idea budowy ogólnopolskiej sieci hoteli. Rozpoczęła się realizacja kolejnych inwestycji, aby docelowo objąć zasięgiem główne miasta Polski, szczególnie te, które stanowią ważne miejsca spotkań ludzi biznesu oraz ważne ośrodki turystyczne, Do zarządzania siecią hoteli w 2005 r. Grupa Kapitałowa powołała Hotel System Management Sp. z o.o. Oprócz kapitału uzyskiwanego z Grupy Kapitałowej oraz dochodów własnych sieci, w strukturze majątku spółki obecny jest kapitał pochodzący od innych inwestorów. Sieć oferuje kontrahentom specyficzną lokatę długoterminową - zakup pokoju hotelowego w jednym bądź kilku obiektach sieci. Proponowany zakup (własność hipoteczna) lokalu użytkowego- pokoju stanowi integralną część obiektu hotelowego wraz z udziałem w nieruchomości gruntowej. Spółka Hotel System Management jest odpowiedzialna za zarządzanie obiektem i zagwarantowanie inwestorom comiesięcznego dochodu z najmu lokali. Z takiej formy pozyskania kapitału spółka korzystała jedynie na etapie wczesnego rozwoju, potem w finansowanie kolejnych inwestycji zaangażowały się banki mogące zaoferować spółce tańszy kapitał. Od 2002 r. spółka rozwija zasoby know-how w prowadzeniu hoteli, w tym zwłaszcza system sprzedaży i marketingu. Długoterminowym efektem tych starań ma być silna ogólnokrajowa marka Hotel System. Obecnie sieć Hotel System składa się z czterech działających hoteli: w Krakowie, Poznaniu oraz we Wrocławiu. Spółka rozpoczęła również następne inwestycje: w Dźwirzynie, Katowicach i Warszawie oraz w Zakopanem, Poznaniu, Łodzi, Gdańsku i Krakowie. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu