BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sojkin Bogdan (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Badania marketingowe w procesie komercjalizacji produktu
Marketing Research in the Process of Product Commercialization
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014, nr 337, s. 30-39, tab., bibliogr. 13 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe - kontekst funkcjonowania przedsiębiorstw i sieci organizacyjnych
Słowa kluczowe
Komercjalizacja produktu, Badania marketingowe, Badanie jakościowe, Metody ilościowe
Product commercialization, Marketing research, Qualitative research, Quantitative methods
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono rolę i miejsce badań marketingowych w komercjalizacji produktu z ukierunkowaniem na artykuły FMCG. Wskazano na podstawowe techniki badawcze wykorzystywane w poszczególnych fazach procesu komercjalizacji i zakres ich przedmiotowego zastosowania przez przedsiębiorstwa. Podkreślono znaczenie przyjęcia odpowiednich kryteriów oceny uzyskanych wyników badań i właściwej interpretacji.(abstrakt oryginalny)

The article presents the role and place of marketing research in product commercialization with special regard to fast moving consumer goods (FMCG). Basic research techniques used in subsequent phases of the commercialization process have been delineated, together with the scope of their application by companies. The significance of adopting proper criteria for the evaluation of the obtained research results and their adequate interpretation has been underlined.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania marketingowe. Teoria i praktyka, red. K. Mazurek-Łopacińska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  2. Christensen M.C., The Innovator's Dilemma. When New Technologies Causes Great Firms to Fail, HBS Press, MA 1997.
  3. Christensen M.C., Raynor M.E., Innowacje. Napęd wzrostu, Studio Emka, Warszawa 2008.
  4. Dąbrowski D., Informacje rynkowe w rozwoju nowych produktów, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2009.
  5. Earlie M., Earlie R., Anderson A., Opracowywanie produktów spożywczych. Podejście marketingowe, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2007.
  6. Gwarda-Gruszczyńska E., Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przedsiębiorstwach. Uwarunkowania wyboru - kluczowe obszary decyzyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.
  7. Jolly V.K., Commercializing New Technology. Getting from Mind to Market, HBR Press, Boston, Massachusetts 1997.
  8. Komercjalizacja produktów żywnościowych, red. B. Sojkin, PWE, Warszawa 2012.
  9. Prebbe D.R., de Waal G.A., de Groot C., Applying multiple perspectives to the design of commercialization process, R&D Management 2008, vol. 38, no. 3.
  10. Przewodnik - komercjalizacja B+R dla praktyków, MNiSW, Warszawa 2010.
  11. Rogoziński K., Zarządzanie wartością z klientem, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
  12. Sojkin B., Informacyjne uwarunkowania marketingu instytucji naukowo-badawczej, IV Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowo-Badawczych, Instytut Lotnictwa, Warszawa, 21-22 listopada 2013.
  13. Thore S.A., Technology Commercialization: DEA and Related Analytical Methods for Evaluating the Use and Implementation of Technical Innovation, Kluver Academic Publishers, Boston - Dord- recht - London 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu