BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ratajski Ryszard (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Klient jako najważniejsza wartość firmy usługowej
Customer as the Most Important Value of a Service Firm
Źródło
Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej, 2007, nr 11, s. 61-73, rys., tab., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Klient, Marketing, Globalizacja, Konkurencja
Customer, Marketing, Globalization, Competition
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Globalizacja wymusza zmiany w pojmowaniu firmy i konkurencji. Centralnym elementem staje się więc klient oraz komunikacja z nim. Głównym problemem marketingu jest poznanie konsumentów oraz ich zachowań na rynku. Marketing relacji, inaczej zwany marketingiem skierowanym na klienta albo marketingiem partnerskim powstał na skutek zmian zachodzących na rynku. Obecnie sytuacja w tym sektorze gospodarki przechodzi znaczące przeobrażenia. Skutkują one istotnymi zmianami wewnątrz organizacji i poprawie budowania relacji z klientem. (abstrakt oryginalny)

Globalization compels changes in the understanding of both affirm and competition. People and communication with them becomes the critical component of a firm's activity. The main marketing problem is to get as much knowledge as possible about customers and their behavior in the market. Relationship marketing, also known as customer-oriented or partnership marketing, was created as the consequence of changes in the market in the broader sense of this term. Nowadays the situation in the service sector undergoes considerable change resulting in important transformation inside an organization and improvement in building relations with customers.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dejnaka A., CRM Zarządzanie kontaktami z klientami, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2002.
  2. Kotler P., Marketing, Analiza, Planowanie, Wdrożenie i Kontrola, Gebethner i Spółka, Warszawa 1994.
  3. Otto J., Marketing relacji, Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.
  4. Sztucki T., Encyklopedia marketingu, Wydawnictwo PLACET, Warszawa 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2300-1232
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu