BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kościuszko Anna (Apollo Film Sp. z o,o.)
Tytuł
Muzeum nie tylko dla muzealników - o marketingu w muzeach i roli muzeów na przykładzie Muzeobrania
Źródło
Zarządzanie w Kulturze, 2006, t. 7, s. 25-38
Culture Management
Słowa kluczowe
Instytucje kultury, Muzea, Marketing
Cultural institutions, Museums, Marketing
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono relacje między działaniem marketingowym a wypełnianiem swojej roli przez jednostki muzealne na przykładzie Muzeobrania. Omówiono rolę muzeum oraz miejsce marketingu w działalności muzeum.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Sargeant, Marketing w organizacjach non profit, Kraków 2004.
  2. B. Stragierowicz, Zastosowanie elementów marketingu w działaniach muzeum, (w:) K. Mazurek-Łopacińska (red.), Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu, Warszawa -Wrocław 1997.
  3. W. Szpilewska, Problemy muzealnictwa w okresie przemian systemowych, "Muzealnictwo 1995, nr 37.
  4. J. Mikułowski-Pomorski, Muzeum - Zamek w Łańcucie. Studium socjologiczne, Łańcut 1972.
  5. W. Gluziński, U podstaw muzeologii, Warszawa 1980.
  6. Z. Zygulski jun., Muzea na świecie. Wstęp do muzealnictwa, Warszawa 1982.
  7. A. Rottermund, O współczesnych poglądach na muzealnictwo, (w:) K. Mazurek-Łopacińska, (red.), Problemy zarządzania sferą kultury i turystyki, Warszawa-Wrocław 1999.
  8. K. Barańska, Muzeum etnograficzne. Misje, struktury, strategie, Kraków 2004.
  9. Ustawa o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej z dnia 25 października 1991 r., Dz.U. z 2001 r., Nr 13, poz. 123.
  10. ICOM Code of Ethics for Museums, 2004: www.icom.org
  11. B. Stragierowicz, Zastosowanie elementów marketing w działaniach muzeum, (w:) K. Mazurek-Łopacińska (red.), Problemy zarządzania sferą kultury i turystyki, Warszawa-Wrocław 1999.
  12. M.I. Niemczyńska, Dobry czas muzeów, "Gazeta Wyborcza", dodatek krakowski, 15.10.2014.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-8201
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu