- Autor
- Nierenberg Bogusław (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
- Tytuł
- Publiczne przedsiębiorstwo medialne - zarządzanie, systemy, modele
- Źródło
- Zarządzanie w Kulturze, 2006, t. 7, s. 113-122
Culture Management - Słowa kluczowe
- Modele ekonometryczne, Media, Media informacyjne, Zarządzanie publiczne
Econometric models, Media, Information media, Public governance - Abstrakt
- Na początku artykułu omówiono zagadnienia związane z zarządzaniem publicznym oraz zarządzaniem mediami publicznymi. Następnie przedstawiono media jako dobro lub usługę rynkową oraz system medialny i jego główne determinanty. Na koniec zaprezentowano ekonometryczny model systemu medialnego oraz ekonometryczny model TSM funkcjonowania radia publicznego.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- B. Kożuch, Zarządzanie publiczne jako dyscyplina naukowa, "Zarządzanie Publiczne" 2005 nr 1, s. 16-17.
- S. Jędrzejewski, Radio w komunikacji społecznej, Warszawa 2003, s. 39.
- Ustawa z 29 XII 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U. 1993, Nr 7, poz. 34 z późn. zm.).
- A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa 2004, s. 634.
- J. Kowalczyk, Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość, Warszawa 2005, s. 53.
- K. Lisiecka (red.), Menedżer jakości, Katowice 1999, s. 4.
- Ch. Handy, Wiek paradoksów, Warszawa 1996, s. 126. 9 Tamże, s. 138-141.
- J. Habermas, Pojęcie działania komunikacyjnego, "Kultura i Społeczeństwo", nr 3/1986, s. 21.
- B. Nierenberg, Media publiczne - państwo, społeczeństwo, rynek (próba ujęcia teoretycznego), (w:) M. Duczmal, B. Nierenberg, Media elektroniczne w procesie komunikacji rynkowej, Opole 2005.
- W. Piotrowski, Organizacje i zarządzanie kierunki, koncepcje, punkty widzenia, (w:) A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa 2004, s. 693.
- R. Picard, Media economics. Concepts and Issues, London 1989, s. 17.
- T. Kowalski, Media i pieniądze. Ekonomiczne aspekty działalności środków komunikowania masowego, Warszawa 1998, s. 28.
- N. Graham, R. Collins, G. Locksley, J. Davis, P. Hayward, D. Reem, The Economics of UK Television, London 1986, s. 10-11.
- A. Styś, S. Styś, Współczesne koncepcje zarządzania marketingowego w sferze usług, A. Styś (red.), Marketing usług, Wrocław 2003, s. 16.
- H.M. Kepplinger, Ereignismanagement. Wirkilichkeit und Massenmedien, 1992, s. 7.
- T. Goban-Klas, Cywilizacja medialna, Warszawa 2005, s. 42-43.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1896-8201
- Język
- pol