- Autor
- Gaweł Łukasz (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
- Tytuł
- Zarządzanie marką a rynek usług kulturalnych - na przykładzie Szlaku Architektury Drewnianej
- Źródło
- Zarządzanie w Kulturze, 2006, t. 7, s. 123-128
Culture Management - Słowa kluczowe
- Marka, Zarządzanie, Kultura, Zarządzanie kulturą, Wartość marki
Brand, Management, Culture, Cultural management, Brand value - Abstrakt
- Poniższy tekst ma być próbą przeniesienia zagadnień związanych z pojęciem marki w sferę zarządzania dziedzictwem kulturowym. Okazuje się bowiem, że stworzenie nowej marki w obrębie tej specyficznej grupy "towarów i usług" jest procesem równie trudnym, co wykreowanie nowej marki w sektorze komercyjnym. Wybór małopolskiego Szlaku Architektury Drewnianej jako głównego przedmiotu rozważań nie jest przypadkowy. Z jednej strony jest to bowiem produkt dobrze już rozpoznawalny przez mieszkańców Małopolski, z drugiej zaś (ze względu na wpisanie w obręb tej trasy wielu różnorodnych obiektów różnorodnych pod względem własności, klasy artystycznej, stanu zachowania, pełnionych obecnie funkcji) pozwala na wskazanie wielu możliwych perturbacji, jakie napotkają osoby próbujące podejmować podobne działania. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- L. de Chernatony, Marka - wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003, s. 34.
- www.szlak.wrotamalopolski.pl
- Szlak Architektury Drewnianej, Kraków 2005.
- Jesteśmy to winno naszym przodkom - rozmowa z ks. Janem Drobem, ekonomem Konferencji Epsikopatu Polski, "Spotkanie z Zabytkami" 2005, nr 10, s. 4.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1896-8201
- Język
- pol