BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gaweł Łukasz (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Zarządzanie marką a rynek usług kulturalnych - na przykładzie Szlaku Architektury Drewnianej
Źródło
Zarządzanie w Kulturze, 2006, t. 7, s. 123-128
Culture Management
Słowa kluczowe
Marka, Zarządzanie, Kultura, Zarządzanie kulturą, Wartość marki
Brand, Management, Culture, Cultural management, Brand value
Abstrakt
Poniższy tekst ma być próbą przeniesienia zagadnień związanych z pojęciem marki w sferę zarządzania dziedzictwem kulturowym. Okazuje się bowiem, że stworzenie nowej marki w obrębie tej specyficznej grupy "towarów i usług" jest procesem równie trudnym, co wykreowanie nowej marki w sektorze komercyjnym. Wybór małopolskiego Szlaku Architektury Drewnianej jako głównego przedmiotu rozważań nie jest przypadkowy. Z jednej strony jest to bowiem produkt dobrze już rozpoznawalny przez mieszkańców Małopolski, z drugiej zaś (ze względu na wpisanie w obręb tej trasy wielu różnorodnych obiektów różnorodnych pod względem własności, klasy artystycznej, stanu zachowania, pełnionych obecnie funkcji) pozwala na wskazanie wielu możliwych perturbacji, jakie napotkają osoby próbujące podejmować podobne działania. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. L. de Chernatony, Marka - wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003, s. 34.
  2. www.szlak.wrotamalopolski.pl
  3. Szlak Architektury Drewnianej, Kraków 2005.
  4. Jesteśmy to winno naszym przodkom - rozmowa z ks. Janem Drobem, ekonomem Konferencji Epsikopatu Polski, "Spotkanie z Zabytkami" 2005, nr 10, s. 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-8201
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu