BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Shapoval Valentina (National Mining University)
Tytuł
Socially responsible business formation in Ukraine
Źródło
Perspectives of Innovations, Economics and Business, 2009, vol. 3, s. 117-120, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność, Kryzys gospodarczy, Uwarunkowania transformacji gospodarki
Social Responsibility, Economic crisis, Determinant of economic transformation
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Ukraina
Ukraine
Abstrakt
The paper reviews development process of social responsibility of business in Ukraine during transition of its economy to market. Today social responsibility of business is understood by national entrepreneurs as marketing or PR-technology, this way it is limited to social events. In this interpretation the concept can not support stable development both at micro- and macro level and provide competitive edge for enterprises in the longer term. The author suggests possible scenarios for developing of social responsibility of business in the crisis.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chirikova, A., Lapina, N., Shilova, L., Shishkin, S., (ed.), 2005. Business as a subject of social policy: Debtor, benefactor, partner?, Moscow: State University, Higher School of Economics
  2. Shapoval, V., Hetman, О., 2006. "Social responsibility of entrepreneurship", Academic Review, Vol.1, рр.18-22
  3. Shapoval,V., Valikov, V., 2007. "Home model of business social responsibility: Problems of formation and growth prospects", State and regions, Business Life and Entrepreneurship, Vol.6, рр.197-203
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1804-0519
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu