BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adamczyk Jan (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza), Gębarowski Marcin (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza)
Tytuł
Targi a rozwój miasta i regionu (na przykładzie Rzeszowa oraz województwa podkarpackiego)
Fairs in the development of a town and region (based on the example of Rzeszów and the Subcarpathian Voivodship)
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2008, z. 86, s. 24-36, rys., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Miasto, Rozwój regionalny, Targi, Atrakcyjność inwestycyjna
City, Regional development, Fair, Investing attractiveness
Uwagi
summ., streszcz.
Kraj/Region
Rzeszów, Województwo podkarpackie
Podkarpackie Voivodship
Abstrakt
Duże i profesjonalnie przygotowane imprezy targowe, o wizerunku prestiżowych wydarzeń, są pożądane przez władze wielu polskich miast. Przedsięwzięcia wystawiennicze zyskały przede wszystkim wymiar komercyjny, generując stałe dochody dla danego terytorium. Jednak ważny jest również ich wymiar niematerialny, gdyż targi podnoszą znaczenie danego ośrodka. Posiadanie znanego oraz dobrze zorganizowanego centrum wystawienniczego jest jednym z ważnych elementów decydujących o randze współczesnego miasta. Z przeprowadzonych obserwacji rozwoju imprez targowych, organizowanych od kilkunastu lat na terenie województwa podkarpackiego, wynika, że były one ściśle powiązane z lokalnym środowiskiem społeczno-gospodarczym. Stanowiły one ważny czynnik stymulujący rozwój regionalny, przyczyniając się do generowania nowych miejsc pracy w różnych działach gospodarki. Wpływały również na podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej miast oraz promowały je w kraju i za granicą. Przedstawione przykłady potwierdzają, że targi stały się nieodłącznym elementem infrastruktury współczesnego miasta, aspirującego do miana liczącego się ośrodka w regionie. Wrastają one w pejzaż miejski podobnie jak dworce, lotniska czy inne elementy infrastruktury.(fragment tekstu)

In this article the impact of exhibition events on the development of towns and regions where they are held has been discussed. Special attention has been given to multi-dimensional impact of fairs on local environment. Many examples have been presented, though our main focus has been on the town of Rzeszów and the Subcarpathian Voivodship.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartkowiak W., Poznańskie czerwce, "Kronika Miasta Poznania", Nr 2, Wydawnictwo Miejskie, Poznań 1996.
  2. Kamiński A., Wrocławskie targi i wystawy w systemie propagandy hitlerowskiej w latach 1933-1944, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2001.
  3. Wojciechowski H., Targi i wystawy gospodarcze, PWN , Warszawa 1986.
  4. Wrana J., Wystawiennictwo - strukturalne ogniwo rozwoju miasta, Oficyna Saska, Kraków 2002.
  5. Bielewicz A., Wystawcy rozwijają się, "Gazeta o targach", dodatek do "Gazety Wyborczej", Nr 295(5302), 2006.
  6. Kuca A. A., Targi w ekonomii miasta, "Gazeta Targowa", Nr 7(244), 2000
  7. Łuczak A., Znaczenie targów dla miasta i regionu, "Gazeta Targowa", Nr 8(236), 1999.
  8. Nowak Z., Rozwód Poznania z Kielcami, "Gazeta o targach", dodatek do "Gazety Wyborczej", Nr 295(5302), 2006.
  9. Polska walczy o Expo w 2012!, http://www.stoisko.pl/?&o=2192
  10. Sielanko A., Dobry czas dla organizatorów wystaw, "Targi w Polsce i na świecie", dodatek do "Rzeczpospolitej", Nr 285(7579), 2006.
  11. Szromnik A., Targi i rynek targowy a aktywizacja lokalnego środowiska gospodarczego, "Samorząd Terytorialny", Nr 10(106), 1999.
  12. Wrocław znowu chce Expo, "Polityka", Nr 44(2528), 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu